見出し画像

昨年10月からガザではラマダンだった

The idea of fasting is to train yourself to be patient, to elevate your soul from mundane desires, to try to free your mind from evil impulse and do good deeds for people around you.

断食の考え方は、忍耐強く、世俗的な欲望から魂を高め、邪悪な衝動から心を解放し、周りの人々のために善行をするように自分自身を訓練することです。

Nothing could have prepared me for Ramadan this year.

今年のラマダンに備えるものは何もありませんでした。

I wasn't sure I would even survive until Ramadan- at least 30,000 Palestinians in Gaza have been killed since the Hamas attack on Oct.7, according to the health ministry in the Strip, and 80% of the population has been displaced amid Israel's ongoing bombardment.

ラマダンまで生き延びられるかどうかさえわかりませんでした。10月7日のハマスの攻撃以来、ガザ地区の保健省によると、少なくとも3万人のパレスチナ人が殺害され、イスラエルの爆撃が続く中、人口の80%が避難を余儀なくされている。

For those of us lucky to still be alive, fleeing from place to place, we have undergone a partial fast for months, not wanting to eat the scant food of the families kind enough to shelter us, unable to find food to purchase in the markets or to afford what can be found.

幸運にもまだ生きていて、あちこちに逃げている私たちは、何ヶ月もの間、私たちをかくまってくれる家族の乏しい食べ物を食べたくなく、市場で買う食べ物を見つけることができず、見つけることができるものを買う余裕もなく、何ヶ月もの間、部分断食をしてきました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?