見出し画像

【へっぽこ英会話4Months⑤】親子共に、漢字検定に受かった話

娘が小学一年生だった去年、「漢字検定を受ける」と言い始めた。
負けず嫌いな私は、「まだ娘には負けん!」とばかりに並んで勉強した。
娘の勉強はそっちのけ。
いかに自分の勉強時間を確保するか、ばかり考えていたように思う。(笑)
赤子を抱えて。
そして親子共々無事に合格。
そんな話をオンライン英会話で話してみた。

※英語圏のネイティブ講師に訂正されたところは太字にしてある。

Few days ago, I got the certificate.
Because I passed the Kanji exam in February 2023.
Japanese writing.
My daughter who is seven years old started to learn Kanji for the first time.
I saw her, I worried about my self.
Because I forgot Kanji.
I usually select Kanji on my phone.
I don't have much opportunity to practice Kanji.

意訳:数日前、証明書を受け取りました。
去年2月の漢字検定に合格したからです。
7歳の娘が漢字を習い始め、勉強する姿を見て、自分のヤバさに気づきました。
漢字を忘れたからです。
ケータイで選んでばかりいるから。

I studied hard for 2 months with my daughter.
I needed to complete 125 fill-in the blanks in 1 hour.
especially, reading was perfect.

娘と2ヶ月勉強しました。
1時間で、125問解く必要があるのです。

she also got the certificate.
She took the children's exam.
She needed to memorize 80 words for her exam.
She studied hard for the exam everyday for four months, whenever she had free time.

娘も合格しました。
80個の漢字を覚える必要がありました。
4ヶ月間、毎日、暇を見つけては、勉強していました。

Before her certificate came in the mail, even if her score was not high, I would still encourage her and praise her.
Actually, she got 95 percent of the answers correct.
She got high scores.
Her efforts have paid off.

合格する前、もし彼女の点数が高くなくても、褒めようと思っていました。
でも実際は、95%正解していました。
彼女の努力が実ったのです。

we had a great time.
I am very determined.
I don't hide from challenges.

私たちは、良い時間を過ごしました。
私は、自分がチャレンジすることから逃げないと決めました。

After the exam, my daughter began to study for a more challenging Kanji exam.
Because she is going to do the next exam.
She decided to herself.

その後、彼女は次のテストに向けて勉強を始めました。(だらだらしている私と違ってw)
彼女が自分で決めました。

She needs to memorize 160 words for her next exam.
But she has enough time because next exam in 10 months.
She does like to learn.
She is good motivation for me.

次は、160個の漢字を覚える必要があります。
でもあと10ヶ月あります。
彼女は、学ぶことが好きです。
私のモチベージョンになっています。

最後まで読んでくれた方、Thank you.
頂戴したコメントは、次回の投稿内で返信するのでご承知おきを!

HAVE A GOOD DAY!


■漢字検定を受けることを決めた話は、コチラ■

■自己紹介記事は、こちら■

 🌸🌸🌸

私が利用している、Camblyのサービスについて知りたい方は、コチラ↓


この記事が参加している募集

今月の振り返り

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?