伊勢志摩 2021/4/16~18

関西、名古屋、関東から集まったメンバーで伊勢志摩にキャンプに行ってきました。

志摩市の国府白浜は砂が白くてとてもきれいで、美しい海岸線が広く続いています。

駐車場は一日1000円ほどで、海岸の手前に立ち並ぶそれぞれの海の家が所有していて、

そちらに払うようになっています。


到着した時はすでに夜遅かったので、

海と、海の家が立ち並ぶ通りの間100mくらい広がる草はらがあり、「ゴルフ場」と思いながらも、車で入って行けそうだったので、ビーチの手前の防波堤の目の前の原っぱに車を停めて車泊しました。

そこはビーチの真隣りで、海を眺めながらビールを飲んで歯を磨いて寝ました。(幸)


朝、人が歩いて来て、実はその原っぱはどうやら私有地のようで停めてはいけないと注意を受けてしまいました。


まあ、他にも停まってないので怪しいとは思っていたのですが、知らなかったので、しょうがない。

知らなかったので良いところで車泊体験できた、知ってしまった以上、もうできませんね。(旅にありがち)


次の日は友人が続々と集まり、サーフィンを思いっきりして、そのあとスペイン村のお風呂に入りに行きました。サウナもあって、露天風呂の眺めはオーシャンビュー。

ただ、スペイン村で見られるという無料のフラメンコショーは、雨が原因かやってなかったので残念でした。


ちなみに友人はここで働くラティーナ達と何度も遊んでいたことがあるようで、「俺もスペイン行きたいからうらやましい」と申したところ、「ここのスペイン人用の寮空いてるから住めばいいじゃん」と言われました、。


一つ、移住先の候補が見つかりました。(笑)


I went camping in Ise-Shima with my friends from Kansai, Nagoya, and Kanto .

Koushirahama in Shima City has very beautiful white sand, and that beautiful coastline continues long.

The parkings cost about 1000 yen a day and is owned by each seaside house lined up in front of the coast.

You are supposed to pay there.

when I arrived, it was already late at night.

There was grass that stretched about 100m between the sea and the street.

Though I thought it was a “golf course”, I stayed in front of the beach because I could drive in.

It was right next to the beach, so I took the beach view, drinking beer, brushing my teeth and slept. I was so happy.

In the morning, a man was coming toward us and warned that the field is actually private land and you should not stop a car.

Well, I thought it was suspicious because there were no other car, but I didn’t know it. I didn’t know it, so I was able to experience a car stay in a good place. Now I know, so I can never experience that again.

The next day, my friends got together one after another, we surfed hard, and then went to a bath in the Spanish village. There is a sauna, and an ocean view from the open-air bath is so fine.

However, unfortunately we couldn’t see free flamenco show held in the Spanish village because of the rain.

By the way, my friends have hung out with the Latina who work there, and when I said, “i because It sounds good because I wanna go to Spain,” and they said, “There is dormitory for Spanish people working there, so you should live there. “.

I got one candidate for my new destination to live. 🙂

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?