見出し画像

【行った(住んだ)国 その23)タイ王国🇹🇭】この国では、なっなんと4回転職に成功。。。。。

タイ🇹🇭にはオイルショックの時、私の持ち場の中東での案件が渇望していた時期に幸いにもタイ🇹🇭国内1000ヶ所の村々を無線で繋ぐタイ🇹🇭田舎無線プロジェクトに関わり来る事が出来ました。長男が生まれる前でしたのでもう三十年前になります。平成元年はここで迎えました。

画像6

この仕事どはタイ🇹🇭には四十県以上ありますが、国境沿いの数県を除きタイ🇹🇭中を見てまわりる事が出来ました。

仕事の現場はタイ🇹🇭の過疎地域で電気も来てない村々の村長さんに頭を下げ無線タワーを建てる交渉もしました。今もそうかも知れませんが、当時は豚、牛、鶏等の家畜達と村人は高床家屋の下で皆一緒に暮らし川の字で仲良く寝てました。

先ず村に着いたら「ポンマーチャクオンカントラサッフ(私は電話📞局から来ました。)」と挨拶して交渉を開始してました。

画像6

あれから三十年、中東での仕事が切れたのでまたまたタイ🇹🇭に舞い戻りました。

経験知から二年以上のタイ🇹🇭長期滞在は危険なのでポリシーとして2年毎に仕事を変え日本🇯🇵への一時帰国を繰り返してました。タイ🇹🇭で4回転職してタイのみなさんと楽しく時には辛く働く機会に恵まれました。

画像3

画像4

画像5

昨年は幸いバンコクがロックタウンにる前日のシンガポールのLCC便にてタイランド🇹🇭からのエバキュエーションに成功しました。

早くまた簡単にタイ🇹🇭に行ける様になれば良いですね。

画像1

次回は中国🇨🇳を報告します。

Visited (living ) country Part 23)

Kingdom of Thailand 🇹🇭
ราช อาณาจักร ไทย

In Thailand,🇹🇭, at the time of oil shock, when my project in the Middle East was craving fortunately I was fortunate to be involved in Thailand Rural Radio comm Project which connects more than 1000 villages in Thailand domestically by radio I made it. It was three years ago because it was before the eldest son was born.

There are over 40 prefectures in Thailand,🇹🇭, but I able to be in about all prefectures in Thailand except some prefectures along the border.

The work site was a depopulated area of ​​Thailand and negotiating with the village head even where electricity did not come yet to ask to build a wireless tower. Even now it may be so, but at the time livestock such as pigs, cows, chickens etc. and the villagers slept together under the high floor house.

First of all, we arrived at the village and we started negotiations by saying "Ponmacha Kuon Cantra Suph (I came from TOT)".

Thirty years since then, I have worked in the Middle East, so I came back to Thailand again and it has been two years since.

Since I am dangerous for long stay in Thailand for more than two years from experience knowledge I am preparing to step up further now.

Next time I will report China 中国🇨🇳


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?