October 26, 2023: Pray for My Grandchild's Health (お宮参り)

Last Saturday, I went to a shrine to pray for the health of my grandchild. I was very happy to see her again. She had, as usual, black hair, but her face was more and more expressive than before. But I still could not hold her in my hand. I was afraid to do so because she had not yet held her head up. It will be on a New Year's holiday that I will see her the next time. I hope to be able to hold her in my arms then.
On that day, I went to the Suitengu Shrine in Tokyo. It was the first time I visited it. The shrine was not what I had expected. It was smaller and more user-friendly than I had expected. The shrine is so famous and popular that I thought it must be big and majestic, but it was not. It was very small. On the other hand, it was more user-friendly than I had expected. It was easy to use because it had an elevator, a clean and flat waiting room with chairs and ramps with no steps. They were very helpful for disabled people like me. It was the easiest for me to use of all the shrines I have visited. I had been to a branch of the Izumo-Taisha shrine in Roppongi. It was also easy to use, but the Suitengu was much easier for me to use.
After visiting the shrine, we had lunch at a restaurant for about 2 hours. It was a great time for me to keep watching the grandchild. But it was boring for my grandchild because she had to stay in a small bed.

 先週の土曜日に孫のお宮参りにいってきました。孫の顔を見れて、嬉しかったです。髪は真っ黒で、表情がより豊かになっていました。まだ、首が座っていないため、怖くて抱けません。今度会えるのは、正月です。このころには、首も座り抱っこできそうです。楽しみです。
 お宮参りは、水天宮に行きました。水天宮に行くのは初めてだったのですが、想像していたよりも小さく、使いやすかったです。この神社は非常に有名で人気があるので、さぞかし大きくて立派だろうと思っていたのですが、小さかったです。でも、施設は利用者にすごくやさしくできていました。エレベータやきれいで椅子付きの待合室もあり使いやすかったです。また、廊下には階段がありませんでした。ボクのような障害のある人には助かりました。今までいった神社で一番使いやすかったです。六本木にある出雲大社分祀も使いやすかったですが、水天宮はそれ以上でした。
 そのあと、みんなで2時間ほどランチをしました。ずっと孫を見守ることができ楽しい時間でした。でも、孫は小さなベッドにずっといたので、退屈だったと思います。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?