見出し画像

February 28, 2023: Workshops to Learn Basics of Business Thinking (3), Observation (1)(ビジネス思考のキホンを学ぶオンラインワークショップ(3)、観察 (1))

I went to an online workshop to learn observation. It was the third of five seminars on the basics of business. Observation is defined as an act or process of watching someone or something carefully. It also includes the act of recording what is observed. The key to the observation is to find changes. I watched two videos produced by Daniel Simon to see how I am observant. In the first video, a man asks a passerby for directions. But he switches with others while the passerby is showing him the way. I could easily find the switches. In the second video, about ten girls are passing basketballs, and something strange happens during that time. I checked the number of times the girls in white uniforms passed basketballs to each other and tried to find things that happened while the girls were playing with the balls. I could count the number correctly, but I could not find things that happened. I was too focused on counting to observe other things. Easier said than done.

 ビジネスの基本を学ぶオンラインワークショップに参加しました。今回は、5回シリーズの3回目で、「観察」について学びました。「観察」(英語では「Observation」)とは、対象の実態を知るために注意深く見ることいいます。また、対象の様子を見て、その変化を記録することも含まれます。そして、どれだけその変化を見つけられるかが大事だそうです。続いて、自身の観察力を認識するために、ダニエル・サイモン氏作成の2本のビデオを視聴しました。一本目は、道を尋ねる通行人の変化、2本目は、白シャツの人たちがボールをパスする回数と他の変化をチェックしました。1本目のビデオは問題ありませんでしたが、2本目は気づかなかった変化がありました。パスの回数チェックに集中しすぎて、他の変化を見落としてしまいました。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?