見出し画像

July 1, 2022: Yoshimoto Live Comedy Show, Greatness of Comedians, Hard to Breathe (吉本お笑いライブショー、芸人さんの凄さ、息が出来ません)

     The second part consisted of three duos and a trio. It started with Bambino, followed by Panther and Total Ten Bosch, and ended with Nakagawake.
     Unfortunately, I did not know Bambino, a duo, at all. It was the first time I saw their performance. Their body-language one was funny and made me feel fresh.  Panther, a trio, made me fascinated with their ghost sketch. Among the trio was Ogata, who showed a good performance. It was better than I expected. It was not Ogata on TV where he has always been teased on it.
     Total Ten Bosch made me chuckle and relax with its performance. The last duo was Nakagawake which showed me an impressive performance. It made me laugh a lot with a dialogue which I was not sure was scripted or improvised. Its pet script on trains was well-localized not to bore the audience. Its relaxing talk contrasted with Tendara, the last duo of the first part. It created comfortable laughter.
     It was a fascinating and funny one hour and a half. It showed me the greatness of the comedians. The seven duos and one trio showed their own performances, which never overlapped each other. Watching a live show is the best to enjoy comedies and sketches.
     Lastly, I found it very hard to watch a live comedy show while wearing a mask. I could not breathe after laughing. Something needs to be done about it.

 後半は、バンビーノで始まり、パンサー、トータルテンボスと続き大トリが中川家でした。
 失礼ながら、バンビーノは初めて知りました。身ぶり手ぶりが主体のネタは新鮮で、めちゃくちゃ面白かったです。パンサーの幽霊ネタも面白かったです。テレビでドッキリによくかかっている尾形さんのパフォーマンスは、期待以上で、存在感がありました。
 トータルテンボスは、クスクスと笑わせてくれます。そして大トリの中川家はさすがですね。ネタなのかアドリブなのか分からないやりとりから笑いを生み出します。得意の電車ネタには、ショーの開催地の特徴を加えられ飽きさせません。二人のゆったりとしたやりとりは、前半のトリのテンダラーズとは対照的で、心地良く笑えます。
本当に、楽しく、大笑いの1時間半でした。また、芸人さんのすごさが改めて分かりました。8組のネタは重なることがなく、それぞれに独自の個性がありました。お笑いは劇場で生で観るに限ります。
 それと、マスクを付けてお笑いを見るのはつらかったです。笑っていると息苦しくなります。なんとかしてもらいたいものです。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?