見出し画像

September 13, 2022: Desk Chair, Poorly Fitting, Trial and Error (デスクチェアー、しっくりこない、試行錯誤)

Following the new pillow, a new desk chair arrived. But it has not fitted me well, and I have struggled with it. It has a broader and longer back than the previous one. It requires me to lean against the back. Thus, I had to put my arms on the armrests to work a keyboard. In theory, it is the correct posture.
But it caused me some discomfort and required some adjustments. First, I heightened the chair. Then, I put books on my desk to lift my keyboard. I also bought a mouse pad to install on an armrest and a stand to elevate a PC display. They eased my discomfort significantly. But it has not fitted me perfectly. I have made daily adjustments by putting a cushion on the back or adjusting the display angle.
In addition, my wife has meddled in what I have done. I know my wife meant well when she did. But I cannot afford to listen to it. I only want to focus on finding the best position alone.
I will need a considerably long time to find the best position.

 枕についで、デスクチェアーが到着しました。こちらは、枕と違って、なかなかしっくりきません。今回の椅子は、背もたれの部分が高く、広くなっています。そのため、背中を背もたれにもたれて座る必要があります。その結果、肘置きに肘を置いて、キーボードを操作しなければならなくなりました。そのため、椅子の高さを調整しました。まず、本を机に置いてキーボードの位置を高くしました。また、肘置きに付けられるマウスパッドを購入しました。更に、ディスプレイの位置を高くするために、台を買いました。これで、違和感はかなり減りましたが、まだ、しっくりきません。毎日、キーボードの高さを調整したり、背中の部分にクッションを挟んだり、更には、ディスプレイの角度を調整しながら、試行錯誤しています。
 そこに、妻がよかれと思って口をはさんできます。机を高くするための継ぎ足を買ってきました。ありがたいのですが、妻の話を聞く余裕がありません。とにかく、自分でしっくり来るところを見つけるのに集中したいです。これには、相当時間がかかりそうです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?