見出し画像

June 30, 2022: Yoshimoto Live Comedy Show, Good Laugh, Good Performance of Comedians (吉本お笑いライブショー、大笑い、芸人さんのすばらしいパフォーマンス)

     Some days ago, I went to see the live comedy show hosted by Yoshimoto Kogyo. It made me laugh a lot. It consisted of seven comedy duos and a trio. The first half started with Indians, followed by Jarujaru and Mitorizu, and ended with Tendara. I had never watched their live performances before.
     Indians consists of Tabuchi and Kimura. It made me laugh with Tabuchi's funny jokes. Jarujaru, a sketch duo, showed its surreal sketch. It repeated strange sneezes and burps. It made me confused in the beginning. But I got used to it in the middle and finally laughed with it a lot. It showed me its great skill, enabling it to post its sketches daily.
     Mitorizu, the duo of Moriyama and Lilly, showed me a traditional comic dialogue. It made me laugh with Moriyama's funny retorts.
     Tendara, the last duo of the first part, showed me a good performance as expected. I was impressed with its skilled comic dialogue, including happenings during the show.
     The performance order of the four duos was well calculated.

 吉本の「お笑いライブショー」を見てきました。豪華な出演陣でたっぷりと笑わせてもらいました。前半は、インディアンスではじまり、ジャルジャル、見取り図とつづきトリが伝ダラーでした。4組とも生で見るのははじめてでした。
 インディアンスは、田渕さんと木村さんのコンビで、田渕さんのボケが良かったです。ジャルジャルのコントはシュールでした。変なくしゃみやゲップを発し合うコントに、初めは戸惑いましたが、見ている内に面白くなってきて、最後は大笑いでした。毎日、YouTubeにコントを発信する実力を見ることができました。
 次が、盛山さんとリリーさんのコンビの見取り図です。昔ながらのスタイルの漫才を披露してくれました。盛山さんのツッコミが切れていました。
 トリのテンダラーはさすがです。熟練の技を見せてもらいました。ショーで起こったハプニングなどを盛り込みながらの軽快なトークは見事でした。
 前半の出番の順番はよく考えられていました。






この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?