見出し画像

April 5, 2022:忘れられない出来事、吉本興業、さんまさん、阪神、連敗 (Memorable Events, Yoshimoto Kogyo, Akashiya Sanma, Hanshin Tigers, Consecutive Losses)

  I had two memorable events last weekend. One of them is the 110th-anniversary comedy show Yoshimoto Kogyo held on April 2 and 3 in Osaka. Many veteran and young comedians showed their best performances at the Namba Grand Kagetsu Theatre. Among them was the comedy show starred by Akashiya Sanma san that I watched online. IT technologies enabled me to do so while staying at home outside Tokyo. The show was so funny that I laughed hard and doubled up with laughter. In particular, the dialogue between Kiyoshi Nishikawa and Sanma san was great. I am always impressed and energized by the powerful and single-minded performance of Sanma san.
 The other event was the nine straight losses of the Hanshin Tigers. It set the record from the opening in the Central League. As the late former coach, Katsuya Nomura, says in his book, any loss must have a cause. I hope the coaches and players will single-mindedly find and remove it for the first win.

 この週末は、忘れられない出来事が2つありました。一つは、4月2日と4月3日の両日に行われた吉本の110周年記念公演です。ベテランから若手まで大勢の芸人さんがなんばの劇場で芸を披露しました。その中で、ボクは明石家さんまさん主演のお笑いショーをオンラインで観ました。IT技術進歩のお陰で、東京近郊にいるボクも、オンラインで観ることができました。大爆笑で腹を抱えて笑いました。中でも、さんまさんと西川きよしさんのからみは最高でした。さんまさんのパワフルさとひたむきさには、いつも感心させられます。
 もう一つの出来事は、阪神タイガースの開幕9連敗です。セリーグの新記録です。前監督の故野村克也さんがいっていたように、負けに不思議の負けはありません。連敗の原因を究明し、取り除いて、勝利につなげていただきたいです。監督、コーチと選手には勝利をめざしてひたむきに取り組んでいただきたいです。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?