見出し画像

January 7, 2023: Studying Mathematics, Learning Materials(数学の勉強、学習教材)

I start studying mathematics shortly. Before I start it, I thought about how to enjoy studying it. First, I thought of using math textbooks for middle and high school students. But I was reluctant to use them since they looked boring. Debating as to what is the best way, I was offered to study it in English. It was an idea from Akira-san. I took it up and looked for English textbooks for mathematics on Amazon. But there were so many books that I was at sea. I had no choice but to choose a book on guessing. In the end, I ordered the book “Edexcel International GCSE Maths Complete Revision & Practice - Grade 9-1.

もうすぐ数学の勉強を始めます。勉強を始めるにあたって、楽しく学び続けるにはどうすれはいいかを考えました。最初は、中学生や高校生用の参考書等で学ぶことを考えましたが、楽しくなさそうで気が乗りませんでした。もっと楽しく学ぶ方法を思案している時に、山根あきらさんからいいアイデアをいただきました。英語で数学を勉強するというものです。この案に乗り、アマゾンで数学に関する英語の本を探しましたが、数が多すぎて途方に暮れてしまいました。こうなると一か八かで選ぶしかありません。そして、Edexcel International GCSE Maths Complete Revision & Practice - Grade 9-1」を注文しました。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?