見出し画像

study abroad only for a week 【夏休み】

おはようございます。
【書くンジャーズ】木曜日の女
よーこさんです。

今週の書くンジャーズのお題は、
【夏休み】

保育園には、夏休みはない。
夏季休暇だったり、
有給休暇だったりを交代で使って、
休みを取る。

昨年は夏休みのつもりで10月に
San Diegoに行った。
娘の所に行くのが目的だったけど、
ただ行くだけじゃ、じゃまかなとか思って、
1週間の語学留学をすることにした。

only one week !
this is my summer vacavion!
みたいなこと言ってた。

帰ってきてからFBに書いた文章があったので、それをここに書いてみようと思う。

【Graduation ceremony】

たった1週間だったけど、Graduation ceremonyをしてくれました。
thank you for evrythingです❣️

Californiaに留学するというのは、高校時代からの夢でした。もちろんたった1週間なので物足りないですが、とても感慨深いものがあります。

今回、San Diegoに住む娘を訪ねると共に、1週間だけの語学留学をしました。ホームステイもして、学生気分満点でした。

短い間だけど、世界中には色んな人がいて、色んな考え方があって、色んな表現があるってことを感じました。

そして、沢山の若者(でもない人も)が学び、前を向き、自分を生きていることを知りました。学ぶことは素晴らしい。

みんな親切でフレンドリーでした。

日本人は、恥ずかしがり屋だし、表現が小さいけど、真面目だし、気遣いを当然のこととして生きているし、governmentは今のところ国民のめんどうをよく見てくれてると思いました。

ここで感じたことを私の手の届く人たちに届けたいし、もっともっと学びたいと思います。

私がここに来るために、快く送り出してくれた人々、そして私を受け入れてくれた学校、そして、娘に感謝の気持ちでいっぱいです。

正しいかどうかはわからないけど、Google先生にも頼りながら、英語にしてみました。
最後の2行は英語のみです。

Only one week, but they did me Graduation ceremony.Thank you for evrything ❣️

To study abroad in California was a dream from my high school days. Of course it is only a week, so I am unsatisfactory, but there are things that are very emotional.

This time, I visited my daughter who lives in San Diego , and I studied abroad for a week only. I had a homestay and I felt full of students.

It's been a while, I thought there were various people all around the world, I felt that there were various ways of thinking, there were various expressions.

And, a lot of young people (and even those who did not) learned, turned forward and learned that they lived theirselves. Learning is wonderful.

Everyone was kind and friendly.

The Japanese are shy and our expression is small, but We are serious, We think it natural that we should take care, and I thought the government is looking carefully at the people.

I want to deliver what I felt here to people reachable to me and I would like to learn even more.

I am grateful for the people who sent me out so comfortably for coming here and school for accepting me and my daughter .

I miss her. But I decided that I wouldn’t worry about her because she stands herself.


英語はつたないが、この時の思いは熱い!

いい歳だし、短い期間だけど、やってみるって、やっぱり大事だなと思う。

今週末から1週間、今年の夏休みを頂く予定。それについては、またnoteに書きたい。


#書くメシ #書くンジャーズ #よーこさん #お母さん #保育士 #保育 #保育園 #Comfortable #アメリカ #SanDiego #カリフォルニア #語学留学 #夏休み

書くメシ

書くンジャーズ

note酒場を福岡でやりたい



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?