見出し画像

XG『Shooting Star』和訳


走り和訳なので間違いなどありましたらご指摘ください。かなり直訳に近いです。


繰り返しは省略しています

Everything I do I do it A1 flawless
やることなすこと全部A1級のパーフェクト
Make’em go insane pandemonium riot
みんなを盛り上げる 大暴動みたいに
Always looking fresh
いつも新鮮に見えるのは
Got that green in my diet
グリーンダイエットのおかげ
Head to my toes
頭からつま先まで
Shinin’ like canary diamonds
カナリアダイアモンドみたいに輝いてる

We dem cool kids nothing to it
あたしたちはクールに決めるキッズ
Going stupid saucin’
ばかやってもいかしてる
We a movement
あたしたちが時代だよ
Never losin’
負けることはないし
Making moves stay poppin’
常に最高であり続ける

Baby if I give it my all will it pay off
ねえ 全てを捧げたら報われる?
Working overtime no days off
残業して 休みもなし
All these shooting stars in the dark
暗闇に輝くshooting stars
Make a wish
さあ 願い事して

Taking off from the ground it’s amazing
この地から飛び立てば...アメージング!
So outta this world
だからあたしは
I’m in space
宇宙にいるよ
Now I’m going up
今昇っていく
Headin’ to the stars
星めがけて
Wouldn’t trade it out for another life no
他の人生と交換なんてしない

Yea we ridin’ ridin’ ridin’ on up
私たちは昇ってく
So shinin’ shinin’ shinin’ for sho
間違いなく輝いてる
Woo ah I’m lookin’ so lavish
ああすごくいけてるでしょ
Woo ah put in work like it’s a habit
当たり前みたいに努力を惜しまない

It’s a big move everyday’s like a dream
毎日が夢みたい
Makin’ big moves yeah we do it for our team
すべてはチーム(XG)のために
Woo ah I’m lookin’ so lavish
ああすごくいけてるでしょ
Woo ah yea I bet you can’t imagine
賭けてもいいよ あなたの想像を超える

I be the one huh
あたしはなってみせる
Don’t need to stunt huh
スタントなんか要らない
Cuz we coolin’ suit and boot it just for fun
冷たく見せたり気分をあげたり
You couldn’t run up on me I’m too outta this world
ついて来れないだろうね 異次元すぎて
I got that spaceship jumpin’ ready for my launch
いつだってあたしの宇宙船は発射できる

I don’t care if I’m a brat
ガキだって言われても気にしない
I’m just goin’ dumb
クレイジーにやってやる
I ain’t tryin’ to fire shots
銃を撃ったりなんかしない
But they doin’ nothin’
"なんにもしない"人たちにはね

I know they watching me
みんながあたしを見てるの知ってる
I’m what I want to be
あたしはなりたい自分なだけ
Nobody touching me
誰も触れられない
I’ve got this energy
全部をエナジーに変えるの

Oh you rockin’ with a dream team
ドリームチーム(XG)と盛り上がって
Comets droppin’ when we hit the scene
あたしたちはシーンの"彗星"
Oh you rockin’ with a dream team
ドリームチームと盛り上がって
We shootin’ from another galaxy
あたしたちは違うギャラクシーからやってくる

And you know we take it all the way
あたしたちがモノにするのわかるでしょ
Lights and camera action
ライト カメラ アクション!
It’s just how we live
あたしたちはこう生きる
Don’t get it twisted this ain’t child play
誤解しないで これは子供の遊びじゃない
Just know that XG’s
Going all the way

XGは昇っていく

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?