見出し画像

音楽によって変わった少女の人生〜モーツァルトの「トルコ行進曲」にまつわる物語〜

昔々、音楽が大好きな少女が小さな村に住んでいました。彼女の名前はイングリットといいました。イングリットは村の図書館で古いレコードプレーヤーを見つけ、毎日それで音楽を聴いていました。レコードプレーヤーはもうほとんど使われておらず、埃にまみれていましたが、イングリットは大切に扱っていました。彼女は音楽に自分の気持ちを重ね合わせ、色々な曲を楽しみました。その中でも一番好きだったのはモーツァルトの「トルコ行進曲」でした。その曲はイングリットの心に眠る冒険心や楽しさを呼び覚ましてくれました。

ある日、イングリットは「トルコ行進曲」を聴きながら、レコードプレーヤーの隣にある小さな鍵盤で自分流に演奏してみました。彼女の演奏は図書館の外まで届き、村人たちの耳に入りました。村人たちは何事かと思って図書館にやってきました。そしてイングリットの演奏に聞き入りました。第1部の明るく軽快なメロディはイングリットの楽しさを伝え、村人たちの心を弾ませました。第2部の「Allegretto」では美しい旋律が流れ出し、聴く者の心に優しさと癒しを与えました。そして最後に第1部に戻ると、イングリットの演奏は盛り上がりを見せ、村人たちの心を高めました。

イングリットの演奏が終わると、村人たちは感動して拍手を送りました。彼女は音楽で人々の心に触れることができたのです。そしてその日から、イングリットは村の音楽家として多くの人々に愛されるようになりました。


この物語は、モーツァルトの「トルコ行進曲」にインスパイアされたものです。「トルコ行進曲」は、冒険心と楽しさを持つ音楽です。音楽は、言葉では言い表せないほど深い感情を伝えることができます。そして、イングリットのように、私たち一人一人が、自分の楽しさを見つけて、それを世界と共有することで、人々の心に笑顔を灯すことができます。

みなさんも、「トルコ行進曲」を聴いてみてくださいね!私はこの曲を聴くたびに踊り出したくなります(笑)音楽ってすごいですよね!

A girl's life changed by music - A story about Mozart's "Turkish March"


Once upon a time, there lived in a small village a girl who loved music. Her name was Ingrid. Ingrid found an old record player in the village library, and she listened to music on it every day. The record player had hardly been used and was covered in dust, but Ingrid took good care of it. She combined her own feelings into her music and enjoyed a variety of songs. Among them, her favorite was Mozart's "Turkish March." The song awakened Ingrid's sense of adventure and her sense of fun.

One day, while Ingrid was listening to her "Turkish March," she tried playing it her way on a small keyboard next to the record player. Her performance reached outside the library and was heard by the villagers. The villagers came to the library wondering what was going on. And I listened intently to Ingrid's performance. The bright and light melody of the first part conveyed Ingrid's joy, and she made the villagers' hearts flutter. In the second part, "Allegretto," a beautiful melody began to flow, bringing tenderness and healing to the hearts of the listeners. Finally, when we returned to the first part, Ingrid's performance became exciting and lifted the spirits of the villagers.

When Ingrid finished her performance, the villagers were moved and applauded. She was able to touch people's hearts with her music. From that day on, Ingrid became loved by many people as a village musician.


This story is inspired by Mozart's "Turkish March." "Turkish March" is adventurous and fun music. Music can convey deep emotions that cannot be expressed in words. And, like Ingrid, each of us can light a smile in the hearts of others by finding our own joy and sharing it with the world.

Everyone, please listen to “Turkish March”! Every time I hear this song, I want to start dancing (lol) Music is amazing, isn't it!

(Ingrid Haebler  1929 - 2023)

この記事が参加している募集

一度は行きたいあの場所

仕事について話そう

よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!