見出し画像

#39「」スロベニアに行くまで英語日記

こんにちは。

今日は高知市に行ってきました。

ひろめ市場や高知城に久しぶりに行きました。何度か高知市に行くことはあるけど、なんだかんだでひろめ市場や高知城は数回しか行ったことがないかも。

そんな久しぶりに行ったふたつの観光地。

いつの間にか外国人がたくさんいました。聞こえるのは英語と中国語という不思議な現象が起こってました。

私の記憶が正しければ昔はこんなに外国人の観光客がひろめ市場や高知城にいなかった気がします。

そこ以外はむしろ日本人しかいないのでちょっと不思議な空間でした。

ではまた!

英語版

Hello.

Today I went to Kochi City.

I went to Hirome Market and Kochi Castle for the first time in a long time. I have been to Kochi City a few times, but somehow I might have only been to Hirome Market and Kochi Castle a few times.

These are two tourist attractions that I haven't been to in such a long time.

Before I knew it, there were many foreigners there. It was a strange phenomenon that all I could hear was English and Chinese.

If I remember correctly, I don't think there used to be this many foreign tourists at Hirome Market and Kochi Castle.

It was a bit of a strange space because there were only Japanese people there.

See you soon!

Translated with DeepL.com (free version)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?