見出し画像

我が家の保護猫にゃんず

2024年2月1日、記念すべき1記事目の投稿!
「何にしようかな~?」って思っていたところに、
我が家のにゃんず現る・・・笑
This is my first ever post on Note so I decided to introduce my indoor rescue cats. 

こちらは我が家の長女、Mimi。甘えん坊で、ビビりでそして優しい。
「お~い!飯はまだか~?!」と、教えた『お手』をお腹が空いては披露してくる 笑。This is Mimi. She is a scaredy but super sweet sensitive cat. This pose usually tells me that she is hungry …

そしてこちらはBibi。活発で落ち着きがないけれど、めちゃくちゃ甘え上手で、人間にべったりである。どちらもコロナ禍に保護した猫だ。This is Bibi.
She is an annoyingly playful but super adorable sweet cat. My family and I rescued them during pandemic. 


 

当時、6か月だった彼女たちはルーマニアから3日かけて、我が家にやってきた。といっても、最初はMimiだけが我が家へ、Bibiは他のお宅へ引き取られていくはずだった。けれど、色々あるのが世の中。Bibiの飼い主が引き渡し場所に現れなかったのだ (涙)。They were both shipped on a same truck from Rumania and it took them 3 days to reach England. We were supposed to have only Mimi originally but we ended up having Bibi also as no one turned up to pick her up. 


いたたまれなくなった私たちは、シェルターさんからのHELPメールに即コンタクト!車で3時間かけて、1週間後にBibiを引き取りに行ったのだった。

今では家族の心を和ますまでに成長してくれた我が家のにゃんず。いつも笑顔を癒しをありがとう♡

It took them at least two years to get completely used to each other but they are a part of our family and their hospitality with love are just adorable.


#猫のいるしあわせ


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?