見出し画像

Nightingale

artist/Norah Jones


      Live from home 2020 (youtube)


Nightingale (2002)
          (song & p./vo./Norah Jones)

Nightingale, sing us a song
Of a love that once belonged
Nightingale, tell me your tale
Was your journey far too long?

Does it seem like I'm looking for an answer
To a question I can't ask
I don't know which way the feather falls
Or if I should blow it to the left

Nightingale, sing us a song
Of a love that once belonged
Nightingale, tell me your tale
Was your journey far too long?

All the voices that are spinnin' around me
Trying to tell me what to say
Can I fly right behind you
And you can take me away

All the voices that are spinnin' around me
Trying to tell me what to say
Can I fly right behind you
And you can take me away

...You can take me away

from “ come away with me ”/2002


Nightingale

ナイチンゲール、私たちに歌ってよ
一度は確かにあった愛のことを
ナイチンゲール、あなたの話を聞かせてよ
旅はずいぶんと長かったの?

確かな答えを求めてるみたいかな 私
聞いてはいけない問いかけへの
分からないの私、 羽がどちらに落ちるのか 
左側へ吹き飛ばすべきだったとしても

ナイチンゲール、私たちに歌ってよ
一度は確かにあった愛のことを
ナイチンゲール、あなたの話を聞かせてよ
旅はずいぶんと長かったの?

私の周りで語られる全ての声が
言うべきことを告げようとしてる
あなたの後にピッタリついて飛べるなら
あなたは私を連れて行けるのね

私の周りで語られる全ての声が
言うべきことを告げようとしてる
あなたの後にピッタリついて飛べるなら
あなたは私を連れて行けるのね

あ〜、あなた、私を連れてって


*元ブログ/2020年6月「NIGHTINGALE」 より


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?