見出し画像

What's Going On

artist/Marvin Gaye

                          1972 Live (youtube)

What's Going On (vo./Marvin Gaye)
(song by  A.Cleveland*M.Gaye*R.Benson)

 What's Going On

Mother, mother
There's too many of your crying
Brother, brother, brother
There's far too many of you dying
You know we've got to find a way
To bring some lovin‘ here today, yeah

Father, father
We don't need to escalate, you see
War is not the answer
For only love coquer hate
You know we've got to find a way
To bring some lovin‘ here today, oh

Picket lines and picket signs
Don't punish me with brutality
Talk to me, so you can see
Oh, what's going on, what's going on
What's going on, ah, what's going on
Yeah, what's going on, what's going on
What's going on, what's going on

Right on, baby
Right on
Right on

Mother, mother
Everybody thinks we're wrong
Oh, but who are they to judge us
Simply ‘cause our hair is long
Oh, you know we've got to find a way
To bring some understanding here today, oh

Picket lines and picket signs
Don't punish me with brutality
Come no talk to me, so you can see
Ya, what's going on, what's going on
Yeah, what's going on, what's going on
Tell me what's going on, what's going on
I‘ll tell you, what's going on, uh, what's going on

Right on, baby, right on
Right on, baby
Right on, baby

from “What's Going On”/1971

What's Going On

母さん、母さん
あまりにたくさんの嘆きがあったよね
兄さん、弟よ、兄弟よ、あの遠くで
あまりにたくさん死んでいってるよね
だからさ、僕らは見つけなくちゃ
愛をもたらす方法を、今日ここで

父さん、父さん
いがみ合いを昂じさせる必要はないんだ
分かるだろう、戦争がその答えじゃないって
愛だけが憎しみを超えられる
だからさ、僕らは見つけなくちゃ
愛をもたらす方法を、今日ここで

列をなしてプラカードを掲げてる
だからって乱暴に打ちのめさないでくれ
僕に話しかけてよ、分かり合えるから
何が起きているのか
ずっと起きてきたこと
何が起きようとしてるのか
いま起きていること

そのとおりさ、あんた
真っ当になろうじゃないか
そのとおりなんだよ

母さん、母さん
皆んなは僕らが間違っていると思ってる
だけど、僕らを裁こうとする彼らは何者?
僕らの髪が長いという理由だけで
そうさ、何とかして見つけなきゃ
今日ここで分かり合える何かを

列をなしてプラカードを掲げてるさ
だからって乱暴に打ちのめさないでくれ
さあ僕に話しかけてくれ、そしたら分かるよ
何が起きているのか
そうさ、何かが起きている
僕に言ってくれよ、何が起きているのか
僕も話すよ、何が起きているかを

そのとおりさ、あんた、そのとおり
真っ当になろうよ、あんた
そのとおりさ、あんた


*元ブログ/2023年6月 「all you need is LAUGH (peace-loving)」 より



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?