見出し画像

救いとは何か?神はあなたを愛し、あなたのために計画を持っておられます。

The Bible says, “God so loved the world that He gave His one and only Son, [Jesus Christ], that whoever believes in Him shall not perish, but have eternal life” (John 3:16). Jesus said, “I came that they may have life and have it abundantly” — a complete life full of purpose (John 10:10).
 
ヨハネの福音書
3:16神は、実に、そのひとり子をお与えになったほどに世を愛された。それは御子を信じる者が、一人として滅びることなく、永遠のいのちを持つためである。
 
10:10盗人が来るのは、盗んだり、殺したり、滅ぼしたりするためにほかなりません。わたしが来たのは、羊たちがいのちを得るため、それも豊かに得るためです。
 
Here’s the problem : people are sinful and separated from God
問題は、人は罪深く、神から離れてしまったことです。
 
We have all done, thought or said bad things, which the Bible calls “sin.” The Bible says, “All have sinned and fall short of the glory of God” (Romans 3:23). The result of sin is death, spiritual separation from God (Romans 6:23). The good news?
私たちは皆、悪いことをしたり、考えたり、言ったりしたことがあり、それを聖書は 「罪」と呼んでいます。
 
ローマ人への手紙
3:23すべての人は罪を犯して、神の栄光を受けることができず、
 
 6:23罪の報酬は死です。しかし神の賜物は、私たちの主キリスト・イエスにある永遠のいのちです。
 
良い知らせは?
 
God sent His Son to die for your sins!
神はあなたの罪のために御子を死なせました。
 
Jesus died in our place so we could have a relationship with God and be with Him forever. “God demonstrates His own love toward us, in that while we were yet sinners, Christ died for us” (Romans 5:8). But it didn’t end with His death on the cross. He rose again and still lives! “Christ died for our sins. … He was buried. … He was raised on the third day, according to the Scriptures” (1 Corinthians 15:3-4). Jesus is the only way to God. Jesus said, “I am the way, and the truth, and the life; no one comes to the Father, but through Me” (John 14:6).
イエスが私たちの代わりに死んでくださったので、私たちは神と再び関係を持つことができ、永遠に神と一緒にいることができるのです。
私たちがまだ罪人であったとき、キリストが私たちのために死んでくださったことで、神は私たちに対するご自身の愛を示してくださっているのです。
 
ローマ人への手紙
5:8 しかし、私たちがまだ罪人であったとき、キリストが私たちのために死なれたことによって、神は私たちに対するご自分の愛を明らかにしておられます。
 
しかし、それは十字架上の死で終わったのではありません。イエスは復活し、今も生きておられるのです。キリストは私たちの罪のために死なれ、葬られ、そして三日目によみがえられたのです。
 
コリント人への手紙 第一
15:3私があなたがたに最もたいせつなこととして伝えたのは、私も受けたことであって、次のことです。キリストは、聖書に書いてあるとおりに、私たちの罪のために死なれたこと、 
15:4また、葬られたこと、また、聖書に書いてあるとおりに、三日目によみがえられたこと、 
 
イエスは神に至る唯一の道です。
 
ヨハネの福音書
 14:6イエスは彼に言われた。「わたしが道であり、真理であり、いのちなのです。わたしを通してでなければ、だれも父のみもとに行くことはできません。
 
Would you like to receive God’s forgiveness ?
あなたは神の赦しを受けたいですか?

We can’t earn salvation; we are saved by God’s grace when we have faith in His Son, Jesus Christ. All you have to do is believe you are a sinner, that Christ died for your sins, and ask His forgiveness.
私たちは救いを自力で得ることはできません。神の御子イエス・キリストへの信仰を持つとき、私たちは神の恵みによって救われるのです。
あなたがしなければならないことは、自分が罪人であること、キリストが自分の罪のために死んでくださったことを信じ、そして主の赦しを請うことだけです。

Then turn from your sins—that’s called repentance. Jesus Christ knows you and loves you. What matters to Him is the attitude of your heart, your honesty. 
そして、自分の罪から立ち返ること、それが悔い改めと呼ばれるものです。イエス・キリストはあなたを知っていて、あなたを愛しておられます。イエスにとって重要なのは、あなたの心の姿勢、あなたの正直さです。
 
Salvation Is Child Like Simple
救いは子どものようにシンプル
 
ABC’s OF SALVATION
救いのABC
 
A ADMIT THAT YOU’RE A SINNER
A 罪人であることを認める

This is where that godly sorrow leads to genuine repentance for sinning against a righteous God and there is a change of heart, we change our mind and God changes our hearts and regenerates us from the inside out.
敬虔な後悔が、義なる神に対して罪を犯したことへの真の悔い改めにつながり、心に変化が起こり、私たちは変わり、そして神は私たちの心を変え、内側から再生してくださるのです。

Romans 3:10  •  Romans 3:23  •  Romans 6:23  •  Ephesians 2:8-9
参考聖句:ローマ人への手紙3:10、3:23、6:23、エペソ人への手紙2:8-9
 
B BELIEVE IN YOUR HEART THAT JESUS CHRIST DIED FOR YOUR SINS, WAS BURIED, AND THAT GOD RAISED JESUS FROM THE DEAD

B イエス・キリストがあなたの罪のために死に、葬られ、神がイエスを死者の中からよみがえらせたことを心底から信じること

Believe in your heart that Jesus Christ died for your sins, was buried, and that God raised Jesus from the dead. This is trusting with all of your heart that Jesus Christ is who he said he was.
イエス・キリストがあなたの罪のために死に、葬られ、そして神がイエスを死者の中からよみがえらせたことを心から信じてください。これは、イエス・キリストがご自分の言ったとおりの方であると、心から信頼することです。

Romans 10:9-10
参考聖句:ローマ人への手紙10:9-10

C CALL UPON THE NAME OF THE LORD
C 主の名を呼ぶ

This is trusting with all of your heart that Jesus Christ is who He said He was. Every single person who ever lived since Adam will bend their knee and confess with their mouth that Jesus Christ is Lord, the Lord of lords, and the King of kings.
これは、イエス・キリストがご自分の言ったとおりの方であることを、心から信頼することです。

アダム以降に生まれてきたすべての人は、イエス・キリストが主であり、主の主であり、王の王であることを、膝を曲げて、口で告白するのです。

Romans 14:11  •  Romans 10:13
参考聖句:ローマ人への手紙10:13、14:11、
 
https://harbingersdaily.com/abcs-of-salvation/
 






この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?