First Aid Kit 『The Lion's Roar』

※大好きなゲーム『The Long Dark』の主題歌です。

Now the pale morning sings of forgotten things
蒼白な朝は、忘れ去られたものたちの歌を奏でる
She plays a tune for those who wish to overlook
彼女は、見逃したがる者たちのために曲を演奏する
The fact that they've been blindly deceived
彼らが盲目的に騙されてきた事実を
By those who preach and pray and teach
説教し、祈り、教える者たちによって
But she falls short and the night explodes in laughter
しかし、彼女は失敗し、夜は爆笑に包まれる

But don't you come here and say I didn't warn you
でもここに来て「私が警告しなかった」とは言わないで
About the way your world can alter
あなたの世界がどのように変わるかについて
And oh how you try to command it all still
ああ、あなたはまだ全てを支配しようとする
Every single time it all shifts one way or the other
毎回、全てがどちらかに傾くたびに

And I'm a goddamn coward, but then again so are you
そして私はくそったれの臆病者だ、でもあなたもそうだ
And the lion's roar, the lion's roar
ライオンの咆哮、ライオンの咆哮
Has me evading and hollering for you
私を逃げ回らせ、あなたのために叫び続けさせる
And I never really knew what to do
そして私は本当に何をすべきかわからなかった

Now I guess sometimes I wish you were a little more predictable
今、時々あなたがもう少し予測可能であればと思う
That I could read you just like a book
あなたをまるで本を読むようにできたらいいのに
For now I can only guess what's coming next
今は次に何が起こるのかを推測するしかない
By examining your timid smile
あなたの臆病な笑顔を見て、
And the ways the old, old wind's blowing you back 'round
古い風があなたを再び連れ戻す方法を観察することで

And I'm a goddamn fool, but then again so are you
そして私はくそったれの愚か者だ、でもあなたもそうだ
And the lion's roar, the lion's roar
ライオンの咆哮、ライオンの咆哮
Has me singing out and searching for you
私を歌わせ、あなたを探し続けさせる
And I never really knew what to do
そして私は本当に何をすべきかわからなかった

Sometimes I wish I could find my rosemary hill
時には自分のローズマリーの丘を見つけたいと思う
I'd sit there and look at the deserted lakes and I'd sing
そこに座って、見捨てられた湖を眺め、歌を歌うだろう
And every once in a while I'd sing a song for you
そしてたまにはあなたのために歌を歌う
That would rise above the mountains and the stars and the sea
山々や星々、海を超えて上昇する歌
And if I wanted it to it would lead you back to me
そして私が望むならば、それはあなたを私のもとに導くだろう

And the lion's roar, the lion's roar
ライオンの咆哮、ライオンの咆哮
Is something that I have heard before
私は以前に聞いたことのあるもの
A children's tale, the lonesome wail
子供の物語、孤独な嘆き
Of a lion's roar
ライオンの咆哮

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?