アイコン

5分で感動できる純愛ラブストーリー【朗読 台本 1】

【追記】
他サイト含め累計1万pv超えました!
本当にありがとうございます!

https://note.com/harenosora/n/n2f6dceaf3ec9

今回、実験的に自分の過去書いた短編小説を載せる事にしました。タイトルにあるように朗読OKの表記をする事で、朗読系の配信者の方とかの助けになれたらなーとか。

20200612   SEOを意識したタイトルに変更しました。没個性すぎる。。


規約

※本テーマはセンシティブな題材を取り扱っています。動画や配信などの二次利用をなさりたい場合の責任は負いかねます。(動画サイトの規約改定などにより、取り下げがされる場合もございますのを注意下さい)
※改変自由です(公序良俗の範囲内で)
※商用利用の際は一報お願いします。(TwitterID @g_zcl)
※自作発言はやめてください(どこかにこちらのnoteへのリンククレジットお願いします)
※動画で投稿された場合、朗読者一覧としてリンクを貼らせていただく事があります
※英訳版はDeepLさんで直訳しました。
どうやら商用利用できるそうです。が、使用については自己責任でお願いします。

--------------------------------------------------------------------

「その手紙は届かなかった」


お誕生日おめでとう。

びっくりしたでしょ、1年以上先の日に郵送する有料サービスがあったのよ。

そちらの季節は夏になるのかな。

あなた、元気にしてるかな。
こうして、自筆の手紙を書くなんて生まれてはじめて。

でも、今回筆をとりました。
理由は電子データで残すと、あなた以外の人が見てしまうから。

後、お願い。
この手紙を読み終えたら誰にも見せずに燃やしてほしいの。

頼むから読まずに手紙を食べたりしないでね。
でもあなたならやっちゃいそう。

あ、まあ職務に真面目なあなたなら……多分大丈夫でしょう。
その役目はあなたしかできない。
だってこの手紙はあなただけにあてたものなんだから。
この手紙を読んでいる一年後のあなた。
元気でしょうか?
元気なら、今から私の正直な思いを綴ります。
私の汚い感情をです。
私は汚い人間です。
あなたの不幸を心底望んでます。

現にあなたが死ぬほど見ている、紙の便箋にしたためたから。
それは、私からの精一杯の嫌がらせに過ぎないからです。
ざまーみろ。
仕事に支障が出てしまえ。
あなたには幸せになって欲しくありません。
私の事を逐一、どんな時も思い出して欲しいです。
何回でも泣いて欲しいです。
苦しんで。
失った悲しみでいつまでも沈んでいて欲しいです。

だってそうでしょ。
あなたはいつも屈託のない笑顔で私に接して。
優しい眼差しで私を見守って。
あなたはほんとうに素直な人。
私の心にノックもしないで上がりこんできた。
あなたが勝手に住み着き始めて。

あなたのぬくもりで、私の絶望していた心が気持ちよく溶けていきました。

ねぇ、あなたも。



私みたいに余命半年の、手術の成功率が30%を切っている、難病にかかれば良かった。
私は難病にかかる前から、色々な病気で伏せっていた。ほとんど、外に出かけたことなんてなかった。
両親から有り余るお金をもらっていても、一人きり。
親族も誰も見舞いにこなかった。
真っ白な病室は透明な牢獄そのものだった。
そうだ、あなたも一人きりだったね。
ただ私と違うのは、親が早くに亡くなって本当に1人になってしまったこと。
でも、あなたはいつも明るくニコニコ。
ネットでの性格そのままなんて。
素敵な笑顔だった。
明日は必ずいいことあると、真剣な目で私を見つめるから。
ネットで知り合って、こんな出会いができたなんて……私にはもったいないよ。

だけど、あなたに会わなければ良かったと思うの。

あなたに会わなかったら、きっと未練なく死ねた。
病気のせいで、もうなにもかもどうでもいいと思っていた。
そんな私に『外の世界』を教えてくれたあなた。
ほんとうにほんとうに。
あなた、残酷だよ。恨むよ。なにより、ずるいよ。
もっともっと、生きたくなってきちゃったじゃない。
まだ見た事ない景色を一緒に眺めたい、と思ったじゃない。
まだまだあなたと喋りたいのに。
唇が触れ合う以上の事もしたいのに。
あなたとずっと一緒にいたいのに。
だから、あなたの不幸を望みます。
私のいない場所で、嘆き悲しんでください。死ぬまでそうして下さい。

随分長くなりました。
私から生まれた汚い、激しい思いを伝えました。
生きるか死ぬかの手術の前日だからね。ごめん許して。
でも、どうしてかな。汚くて、醜い気持ちなのに涙がこぼれます。
ずっと止まりません。

あ、わかった。

あなたのこと、愛しているからだ。
やっぱりあなたには幸せになってほしいな。
だから、読み終えたら、便箋を焼いて空に還して下さい。
私への返事は、それで必ず届くから。

◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆

 と、筆圧の薄い便箋を丁寧に読む者がいた。便箋の文字が涙で汚くなってしまう。
 それでも、読む事をやめなかった。不意にヴァイブレーションの音が室内に響き渡った。

 スマホの画面は恋人の名前。元難病の女性は勢いよく病室から飛び出した。

 彼女は走った。自筆の手紙をコートのポケットに入れて。
 ふらつきながら、『外の世界』に迷いながら郵便局に向かった。理由なんて一つ。奇跡的に手術が成功し、その1年後に退院が決まって、1番に連絡がきたから。

 この、どうしようもなかった気持ちを手紙で伝えたかったから。

 何度も道を間違いながら、彼女は遂に郵便局へ到着した。郵送の窓口へ進む。手紙を握りしめる。

「あっ、愛衣ちゃん」窓口の男性は微笑んで言った。
 いつもと変わらないニコニコ。その笑顔が引き金になった。

 彼女はずかずかと愛衣の恋人である従業員に近づき、抱きしめる。
 彼女は言った。

「誕生日おめでとう。大好き!」
「ありがとう、僕もだよ」
 抱きしめた。手紙はポケットに仕舞われたままだった。

『その手紙は届かなかった。』

(了)

英訳版(DeepLさんの直訳なので、翻訳が完璧ではないです)

Happy Birthday.

Surprise, surprise, there was a paid service to mail it more than a year in advance.

I wonder if it will be summer there.

I hope you're doing well.
This is the first time in my life that I have written a letter in my own handwriting.

But this time, I did it.
The reason is that if I leave it as electronic data, people other than you will see it.

Also, please.
When you finish reading this letter, please burn it without letting anyone see it.

Please don't eat the letter without reading it.
But I know you'll do it.

Oh, well, if you're serious about your duties, ...... will probably be fine.
You are the only one who can do the job.
This letter is only for you.
One year from now, you are reading this letter.
Will you be well?
If you are, I will now write to you my honest thoughts.
My dirty feelings.
I am a dirty person.
I sincerely want you to be unhappy.

You're dying to see it, because it's on paper stationery.
Because that's just harassment from me to the best of my ability.
Suck it up.
Get out of my business.
I don't want you to be happy.
I want you to remember me every single time, every single moment.
I want you to cry as many times as you can.
Suffer.
I want you to sink forever in the sorrow of loss.

Because that's what I want you to do.
I want you to always treat me with a carefree smile.
You watch over me with your kind eyes.
You are truly an honest person.
You came into my heart without even knocking.
You took up residence on your own.

Your warmth made my despairing heart melt away pleasantly.

Hey, you too.

You should have been diagnosed with an intractable disease like me, with a life expectancy of six months and a success rate of less than 30% in surgery.
Even before I had the disease, I had been laid low by various illnesses. I hardly ever went out.
Even though my parents gave me plenty of money, I was all alone.
No one, not even her relatives, came to visit her.
The white hospital room was like a transparent prison.
Yes, you were all alone, too.
The only difference between you and me is that your parents died early, so you were really alone.
But you are always cheerful and smiling.
I can't believe you're just like you are on the Internet.
You had a beautiful smile.
You would stare at me with serious eyes, telling me that tomorrow would be better.
I can't believe I met you on the Internet. ...... It's a waste of time for me.

But I wish I had never met you.

If I hadn't met you, I could have died with no regrets.
Because of my illness, I thought that nothing mattered anymore.
You are the one who taught me about the outside world.
Really, really, really.
You're so cruel. I hate you. Above all, it's not fair.
You're making me want to live even more.
I want to see things with you that I haven't seen yet.
I still want to talk to you.
I want to do more than just touch your lips.
I want to be with you forever.
So I wish for your misfortune.
Please grieve in a place where I am not. Please do so until you die.

It's a long story.
I told you the dirty, violent thoughts that came from me.
It's the day before the surgery that will determine whether I live or die. I'm sorry, please forgive me.
But I don't know why. I can't stop crying in spite of my dirty and ugly feelings.
I can't stop crying.

Oh, I get it.

It's because I love you.
I still want you to be happy.
So, when you finish reading, please burn the letterhead and return it to the sky.
I'm sure you'll get my reply.

◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆

 and someone carefully read the letterhead with thin writing pressure. The letters on the letterhead would become stained with tears.
 Still, they did not stop reading. Suddenly, the sound of vibrations echoed through the room.

 The screen of the phone was the name of his girlfriend. The formerly incurable woman ran out of the hospital room with vigor.

 She ran. She put the letter in her coat pocket.
 Staggering, lost in the "outside world," she headed for the post office. There was only one reason. Miraculously, the surgery was successful, and she was going to be discharged from the hospital a year later, and she was the first one to hear from me.

 I wanted to express my helpless feelings in a letter.

 After many wrong turns, she finally arrived at the post office. She proceeded to the post office. She clutched the letter.

The man at the counter smiled and said, "Ah, Ai-chan.
 He was smiling as usual. That smile triggered a reaction.

 She stumbled up to the employee, Ai's lover, and hugged him.
 She said, "Happy birthday.

Happy birthday. I love you!
Thank you, I love you too.
 I hugged her. The letter was still in my pocket.

"The letter never arrived.

"The letter never arrived.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

感想頂いた方々

岩川 刹那さん

トウフライダーさん

読んで頂いた方々

陽彩ひいろさん


吉史あんさん NFRS(インターネットラジオ)番組「サウンドアンソロジー」にて、2023年1月31日24時~の回で初回ON AIR。


黒松あやめさん

MOJAさん

ノジマさん

ちやさん

まつりぴさん

幻緑わっかさん

鳥羽駆翔(とばくしょう)さん

はれのそら SNS フォロー&チャンネル登録お願いいたします






この記事が参加している募集

noteでよかったこと

サポートした資金はバーチャル界隈を盛り上げる為&バーチャル関係の費用に使用致します