見出し画像

米国第40代大統領ロナルド・レーガンのスピーチのリプロダクションをやってみた。

レーガン政権の外交史を研究していた時代があるので、トライしてみました。トランスクリプトが見つかったので、自分でリプロダクションやってみました。トランスクリプトが間違ってたのでちょっと直しました。なかなかおもしろかったです。

The scene in the Senate Budget Committee this past week was a disappointing one, I think, for the American people. They seem to be in full-scale retreat from spending cuts and are talking about raising people's taxes again. When push comes to shove, I guess it's always easier to let the taxpayer take the fall. No matter, well, let them be forewarned: No matter how well intentioned they might be, no matter what their illusions might be, I have my veto pen drawn and ready for any tax increase that Congress might even think of sending up. And I have only one thing to say to the tax increasers: Go ahead, make my day.

Go ahead, make my day.

撃ってみろよ、俺を楽しませてくれ。

このセリフは、当時大流行していた「ダーティハリーシリーズ」の「サドンアタック」からのセリフです。クリント・イーストウッド演じるキャラハン刑事が言うセリフです。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?