見出し画像

英語日記 2023/05/27 (SAT) ブルーロックとバトルロワイアル、そしてチームワークについて

>Student (わたしが書いた文)

I've heard of "Sono Bisque Doll." from an Amazon Prime commercial. I will watch it. There are many anime shows, so it will be helpful if you tell me your favorites. Which character did you cosplay as?

In the Blue Rock scenario, a training camp was held to determine the best striker. 100 high school students gathered, but 99 will lost the right to represent Japan in the future. It's called "Soccer Battle Royale". Long ago, there was a problem movie show called "Battle Royale" in Japan. I think that Blue Rock is a mild version of that.

I prefer stories about teamwork to about a hero. I think Japanese people have the same tendency as me. I'm predict that teamwork and self-sacrifice will be the themes even there is the rule of survival game in the Blue Rock scenario. Japanese people seem to like self-sacrifice too.

>Corrections (修正された文)

I've heard of "Sono Bisque Doll." from an Amazon Prime commercial. I will watch it. There are many anime shows, so it will be helpful if you tell me your favorites. Which character did you cosplay as?

In the Blue Rock scenario, a training camp was held to determine the best striker. 100 high school students gathered, but 99 will lose the right to represent Japan in the future. It's called "Soccer Battle Royale". Long ago, there was a popular movie called "Battle Royale" in Japan. I think that Blue Rock is a mild version of that.

I prefer stories about teamwork to about a hero. I think Japanese people have the same taste as me. I expect that teamwork and self-sacrifice will be the themes even though there is the rule of survival game in the Blue Rock scenario. Japanese people seem to like self-sacrifice too.

今回のピックアップセンテンス

I think Japanese people have the same taste as me.

日本人は私と同じ傾向にある。と書いた文。tendencyとよりtasteの方が自然なのですね。

I expect that teamwork and self-sacrifice will be the themes even though there is the rule of survival game in the Blue Rock scenario.

この場合の「予想する」もpredictよりexpectの方が自然っぽいです。predictは思いつかなくてGoogle翻訳で出した単語でしたが、同じ「予想する」でもニュアンスは異なるのですね~。実際に使うことで覚えていきます。

日本語による所感

英語日記を書くことで日本語日記が停滞し始めたので、もう一緒にしちゃえと思い、今回からここに書くことにしました。

今回は、前回(英語日記 2023/05/25(THU) アニメ ブルーロック2話&3話を見た所感)に引き続きブルーロックの話です。バトルロワイアルの映画についてはアメリカ人の先生もその存在は知っていました。さすが有名作品。私は原作小説を中学生の頃に読んで、衝撃を受けると共にとても影響を受けました。私の中学時代はバトロワとハリポタがすべてでした(極端なチョイスだな)。

バトルロワイアルは中学生同士の殺し合いというとんでもない設定なのですが、その中に立ち上がる人間模様がとても胸を打つのです。英語の方にも書きましたが、残酷な設定の中でこそ助け合いや思いやりが光るんですよね。バトロワには三村君というハイパークレバーなキャラクターが出てくるのですが、もしかすると彼は私が二次元で好きになった初めてのキャラクターかもしれません……(あるいはハリポタのルーピン先生)(これまた極端なチョイスだな)。

しかし、年々そういった過激な作品への耐性が無くなりつつあるので、サッカーバトルロワイアルが今の私にはちょうどいい塩梅です。3話見た時点で、今後は脱落覚悟でチームのために動いたりする子が出てくると予想しているんですが、果たして当たるでしょうか。このまま全員エゴ剥き出しなのも新鮮っちゃ新鮮で面白いですけども。あと、先生がアニメ「その着せ替え人形は恋をする」を推してくれていて、このタイトルは聞いたことはあるけども見たことは無かったので、これも見ねばなりません。ラブコメって感じなのかな。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?