(再訪) からあげ at Cocoro

Hello Bonjour! からちゃんとあげちゃんは、忙しいスクールイヤーをまた1つ終え、疲れた脳をからあげで回復する必要がありました。去年の夏の間に行ったCocoroのからあげがとても気に入っていたので、今回は仲良しの友だちを一人連れて、またCocoroに行くことにしました!

Hello Bonjour! Having just finished another busy school year, of course Kara-chan and Age-chan needed to heal their tired brains with some good karaage. Because we truly loved the karaage at Cocoro last summer, we decided to go back with our good friend! 

何を注文しようか全くわからないようなふりをして、メニューを見ました。数分後、実はもともと来る前から決めていた通り、3人全員からあげ丼を頼みました。

We looked through the menu, pretending to have no idea about what we were going to have. After a few minutes, we all ordered the karaage-don, as we had already decided before coming. 

大好きなからあげは、覚えていた通り最高でしたが、以前と少し変わったところがありました。それは、からあげ丼が、以前は一緒についてきたお味噌汁とサラダにさようならを告げていたことです。でも、からあげの量は増えていました。やった!

Our beloved karaage-don was the best just as we had remembered, but we noticed a change - the karaage-don seemed to have said good-bye to the miso soup and the salad that used to come with it, but the amount of karaage increased. Yay!

三人のバテた脳が、Cocoroの美味しいからあげで完全に回復されて、とても嬉しい気持ちでお店を去りました。やっぱり疲れている時は、Cocoroのからあげ丼を食べるしかありません!

Our exhausted brains were completely healed thanks to the awesome karaage, and we left Cocoro being extremely happy. If you want to revitalize yourself, go to Cocoro and have the karaage-don!