見出し画像

毎週のメッセージ「サタンの王国を破壊する教会(ビジョンメッセージ-2)」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 勝利者の聖徒の皆様!

 私が香川と山口へ行ったときに、私のためにお祈り下さったすべての方々に感謝したいと思います。みことばを教える素晴らしい時間になりました。

イエスは私たちが勝利的な生活を送れるように、私たちにみことばの真理を知ってほしいと願っておられます。イエスはご自分の教会が力の教会になることを願っておられます。

イエス・キリストの教会の使命は、イエスご自身を知ることができるように人々が救われるのを見ることです。

 教会は人々が集まる場所です(1コリント11:18)。 教会の全メンバーはキリストのからだのメンバーです(1コリント12:18)。 教会は神の家です(1テモテ3:15)。

イエスはご自分の教会について、マタイ16:18で私たちに教えておられます。ここには教会に関する「4つの重要なポイント」があります。

1.イエスは、ご自分の教会を建てておられると言われました。イエスが教会の頭です(エペソ1:22)。

イエスは、ご自分の臨在、油注ぎ、みことば、御声を通してご自分の教会を建てておられます。

私たちは神の教会を建てることはできません。教会には聖霊を通して神の臨在がある必要があります。

2.イエスが建てる教会は地獄の門に勝利します。この地上に地獄の門があります。イエスは、サタンがこの世の支配者であると私たちに教えました(ヨハネ12:31; 14:30; 16:11)。

イエスは私たちに、神の国が私たちの人生に来る前に悪霊どもを追い出す必要があると言われました(マタイ12:28)。

サタンの王国と悪霊は、神の国が私たちの人生にやって来るのを阻止します。

3.イエスは私たちに、人生に勝利したいのであれば、まず強い人を縛る必要があると言われました(マタイ12:29)。

私たちがサタンと悪霊の世界を縛ることを学ばない限り、私たちはサタンの家を壊すことはできません。

使徒パウロは、サタンが未信者の目を盲目にしているので、未信者は福音を理解することができないと言っています(2コリント4:4)。

4.私たちは天の御国のかぎでサタンの王国を縛ります(マタイ16:19) 。

サタンと地獄の門は語られたみことばと語られた預言的なことばで縛られます。私たちはみことばを語ることによって立ち向かいます(1ペテロ5:8-9; ヤコブ4:7)。

私たちがみことばを語ることによってサタンの王国に立ち向かうとき、サタンは私たちから逃げ去ります。私たちが宣言によって悪霊どもを追い出すとき、御国があらわれます。

 私たちは教会を設立するムーブメントの中にありますが、サタンの働きに勝利する教会を建てているか確認しましょう。

サタンの王国が私たちから逃げ去るように、イエスが私たちを通して語られるようにしましょう。

イエスは、私たちが言ったものを、私たちが得るように(自分の言ったとおりに)なると教えました(マルコ11:23)。 私たちが信仰において語る時、7つの山にある悪魔の力は動きます!

すべてはイエスとイエスの勝利的な教会のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

Weekly Message- A church that destroys Satan's kingdom (Vision Message-2)

Dear victorious saints!

I want to thank everyone who prayed for me as I went to Kagawa and Yamaguchi. It was a wonderful time teaching the Word of God. Jesus wants us to know the truth of the Word of God so that we can have a victorious life. Jesus wants His Church to become a Church of power. The mission of the Church of Jesus Christ is to see people get saved so that they can know Jesus Himself.

The church is a place where people gather (1 Cor.11:18). Every member of the church is a member of the body of Christ (1 Cor.12:18). The church is the House of God (1 Tim.3:15).

Jesus told us about His church in Matthew 16:18. Here are 4 key points about the church:

1. Jesus said that He is building His church. Jesus is the Head of the Church (Ephesians 1:22). Jesus is building His church through His presence, His anointing, His Word, and His voice. We cannot build God's church. The church must have God's presence through the Holy Spirit.

2. The church that Jesus builds will overcome the gates of hell. Hell has gates on the earth. Jesus told us that Satan is the ruler of this world (John 12:31; 14:30; 16:11). Jesus told us that we have to drive out demons before the Kingdom of God will come into our lives (Mt.12:28). The Kingdom of Satan and demons stop the Kingdom of God coming to our lives.

3. Jesus told us that if we want to overcome in our lives, we must first bind the strong man (Mt.12:29). We cannot spoil Satan's house unless we learn to bind Satan and the demonic world. Apostle Paul said that the unsaved cannot understand the gospel because Satan is blinding their eyes (2 Cor.4:4).

4. We bind Satan's Kingdom by the keys of the Kingdom of Heaven (Mt.16:19). Satan and the gates of hell are bound by the spoken Word of God and the spoken prophetic word. We resist by speaking the Word of God (1 Pet.5:8-9; James 4:7). Satan runs away from us when we resist his kingdom by speaking the Word of God. The Kingdom of God manifests when we drive out demons by our declaration.

As we are in the church planting movement, let us make sure that we are building a church that overcomes the work of Satan. Let us allow Jesus to speak through us so that the kingdom of Satan will run away from us. Jesus told us that we will have what we say (Mark 11:23). The demonic power in the seven mountains will move when we speak in faith!

All for Jesus and His Victorious Church!

apostle Gaius Lawrence



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?