見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちが直面する様々な問題から脱出する3つの鍵!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる勝利に満ちた聖徒の皆様!

私は今週の週末にサム・マシューズ師をお迎えすることに とても興奮を覚えています。使徒サム・マシューズ先生は東京、山形、豊田と大阪に赴く予定です。
神は使徒サム・マシューズ先生を通して、神とその御声をいかにして知るのかについて私たちに教えてくださいます。

神は私たちそれぞれに、特別な計画を持っておられます。私たちは個々の人生において、神のみこころを行なうために造られました。
私たちはみな、使命を持っているのです! 神を知り、また私たちの人生に対する神の計画をいかにして知るのかを探していきましょう。

主はこの季節において、神が私たちのために備えてくださった計画に向かって動き始めることを願っておられます。
神が私たちに召しておられる場所に向かって一歩を踏み出し始めることを。神は願っておられます。

イスラエル人たちは38年もの間、山をさまよい歩いた後に約束の地を勝ち取るための戦いの時がやってきました(申2:14)。
38年もの間、寝たきりであった人も、イエスご自身からの訪れを経験し、彼はその問題から脱出することができました (ヨハネ5:1-15)。
38年もの間の病と荒野の期間は長い期間であります!

以下が、「私たちが直面する様々な問題から脱出するための3つの鍵」です:

1. 私たちは、より良い人生を持ちたい気持ちを持っていなければなりません(ヨハネ5:6)。

- イエスはこの人物に、よくなりたいのかを聞かれました。
時には私たちはあまりにも自分の罪、自分の問題、自分の欠乏に慣れてしまって、より良い人生を持ちたいという願いを持たなくなります。

- 私たちは、イエスが私たちに備えてくださっているすべてのものを欲しいと願わなければなりません。
イエスは私たちに、ご自身の御国や、罪や恥や後悔に対する勝利を与えてくださっています!


2. 私たちは立ち上がり、歩き始めなければなりません(ヨハネ5:8)。

- 癒しは、私たちが立ち上がることを選ぶ時に始まります。私たちが罪を犯す時に私たちは立ち上がらなければなりません。
私たちは様々な問題を経験する時に立ち上がらなければなりません。立ち上がるということは、私たちがもはや後ろを見ないということです。

- 鍵は、常に動き始めることです! 私たちは“ベイビーステップ”を踏み始めなければなりません。
毎日一歩ずつ踏みましょう。明日や将来を心配しないでいましょう。今日が、私たちの解放の日です!


3. 私たちは“的”を外すことをやめ、完全にイエスのために生きなければなりません(ヨハネ5:14)。

- イエスがこの癒された人物に戻って来られた時、イエスは罪を犯すことをやめるように言われました。罪は良いものではありません。
“罪”という言葉は「humartano」で、「賞をもらえないように的を外すこと」を意味します。

- オリンピックでは “的”は、弓技の赤い点でした。これは “標的の中心(金的)”と呼ばれています。神が私たちにくださる人生が、私たちの賞です。

- 私たちが神の様々な約束に焦点を当てるなら、私たちはそれに向かって歩むことができます。
私たちに対する神の計画を知れば知るほど、私たちは自分の約束の地に歩み入ることができます。


この季節において、過去の問題を忘れて前進しましょう。
私たちの過去の罪や過去の失敗を忘れ、イエスを見上げましょう。“立ち上がり、歩み始める”時です!

すべては賞のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic Prophetic Revelation-3 Keys to Walk Out of Our Problems!

Dear victorious saints!

I am very excited that apostle Sam Matthews is coming to Japan this weekend.
Apostle Sam will be coming to Tokyo, Yamagata, Toyota and Osaka.

God will teach us through apostle Sam about how to know God and His voice.
God has a special plan for each one of us. We were created to do the will of God for our personal lives.
​We all have a destiny! Let us find out how to know God and His plans for our lives.

The Lord in this season wants us to start moving ahead to the plan that God has for us.
God wants us to start taking steps toward the place where God is calling us.

The Israelites, after wandering around the mountain for 38 years, the time came to fight for the promised land (Dt.2:14).
A person who was invalid for 38 years also had a visitation from Jesus Himself and he was able to get out of his problem (John 5:1-15).
38 years of sickness and wilderness is a long time!!!

Here are 3 keys to walk out of our problems;

1. We have to want to have a better life (John 5:6)

- Jesus asked if this person wanted to get well?
Sometimes we are so used to our sins, our problems, our lack that we do not have a desire to want a better life.

- We have to want everything Jesus is offering us.
Jesus is offering us His Kingdom, victory over sin, shame and regret!


2. We have to get up and start walking (John 5:8)

- Healing starts when we choose to get up. We have to get up when we sin.
We have to get up when we experience problems. Getting up means that we do not look back
anymore.

- The key is always to start moving! We must start taking “baby steps”.
Take a step day by day. Do not worry about tomorrow or the future. Today is the day of our deliverance!


3. We must stop missing the “mark” and live completely for Jesus (John 5:14)

- When Jesus came back to this healed person, Jesus told him to stop sinning.Sin is not a good thing. The word for “sin” is “humartano”, which means “to miss the mark so that you do not get the prize”.

- In the olympics, the “mark” was the red dot for archery.Its called “bullseye”. The life that God gives us is our prize.

- If we focus on the promises of God, we can walk towards it.
The more we know the plan of God for us, we can walk into our land of promises.


Let us in this season forget the past problems and move ahead.
Lets forget our past sins and past failures, and lets look to Jesus.
​Its time to “Get Up and Start Walking”!


All for the Prize!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?