見出し画像

毎週のメッセージ「私たちの過越しの子羊であるイエスの血潮をあなたは適用しているでしょうか?」 ゲヤス・ローレンス

親愛なる 贖われた聖徒の皆様!

 私たちはイエスの血潮の力を祝うために、過越しの季節にいま入っています。私たちは「神の子羊を見る!」ようにと、命じられています(ヨハネ1:29,36)。

イエスこそが私たちを暗闇の王国から連れ出し、光の御国へと移り入らせてくださる過越しの子羊であられるのです。血が適用されるにしたがって、死の天使はその家を通り越したのでした(出12:10〜13)。

イエスはその尊い血潮によって、天の御国を受け取れるよう、私たちのために代価を払ってくださったのです!

 私たちの救いは、イエスの血潮の力にかかっています。私たちは、私たちの信仰がイエスの血潮にあるということを教えられます(ローマ3:24〜26)。

聖書は私たちに、私たちが何かを信じる時、私たちは語っていくと教えています(2コリント4:13)。私たちが自分の口でイエスの血潮の力を宣言する時、サタンは打ち負かされます(黙12:11)。

以下は、イエスの血潮の適用を通して 私たちが経験することのできる「6つの事柄」です。

1.私たちはイエスの血潮によって義と認められ、救われます(ローマ5:9〜10)。

私たちは今や神の義を持っており、また「すべての救いの祝福」はイエスの血潮によって活性化されます。私たちは罪、サタン、呪い、病気や貧困から救われています。

2.イエスの血潮は、祝福の数々を解き放ちます(1コリント10:16、11:25〜26)。

イエスの血潮に対する私たちの信仰は、私たちに対する神のすべての祝福を活性化します。私たちはすでに祝福されています(エペソ1:3)。

3.イエスの血潮は私たちを贖います(エペソ1:7)。

私たちは奴隷でありましたが、イエスはご自身の血潮によって私たちのために代価を払ってくださいました。私たちはもはや、サタンや罪の奴隷ではありません。私たちはすでに自由の身なのです!私たちがイエスの血潮を宣言する時、サタンは私たちがイエスのものであると知るのです!

4.イエスの血潮は、私たちの罪の赦しのために代価を払ってくださいました(エペソ1:7)。

イエスはすでに、世のすべての罪のための代価を払ってくださいました。これは、イエスがすでに将来の罪のためにも代価を払ってくださったことを意味します。誰もイエスのように完全ではないので、私たちは神の恵みが常に必要なのです。すべての罪はすでに代価が払われているので、イエスの愛と恵みを受けることによって成長しようではありませんか!

5.イエスの血潮は、私たちを神に近づけるようにさせます(エペソ2:11〜13)。

神は聖であり、神は愛であられます。神は私たちと常に一緒におられるために、神がなし得るすべてのことを成してくださいました。私たちは、神を常に楽しむために造られました。イエスは私たちのために、神の臨在にとどまるために代価を払ってくださいました。

6.神はイエスの血潮によって、私たちとの和解を成し遂げてくださいました(コロサイ1:20)。

私たちは今や、私たちのうちに常に神の平和をとどまらせることができます。神の平和は私たちに、神が私たちを祝福したいと願われるすべてのものを楽しむようにさせます。私たちは、私たちの父なる神の微笑みを楽しまなければなりません!

 私は水曜日の夜にチャーチ・オブ・プレイズ中部(豊田市)に行くことを、そして木曜日の夜に「どのようにして悪霊どもに打ち勝つのか」を教えるために使徒的センター名古屋に行くことを楽しみにしています。

この日曜日には、私たちはチャーチ・オブ・プレイズ大阪で「過越しの祭り」を祝う予定です。

この祝いは私たちの人生に神の栄光が現われるのを見るために、打ち破りの新しい油注ぎを解き放っていくでしょう! 共に王イエスを祝っていきましょう!

すべては 神の子羊のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

Weekly Message-Are you applying the Blood of Jesus our Passover Lamb? 

Dear redeemed saints!

We are now entering into the season of Passover to celebrate the power of the blood of Jesus. We are told to "Behold the Lamb of God!" (John 1:29,36). Jesus is our Passover Lamb that takes us out of the kingdom of darkness and moves us into the kingdom of light. As the blood was applied, the angel of death would "PASSOVER" the house (Ex.12:10-13). Jesus paid for us to receive the Kingdom of Heaven by His precious blood!

Our salvation depends on the power of the blood of Jesus. We are told that our faith is in the blood of Jesus (Rom.3:24-26). The Bible tells us that when we believe something, we will speak (2 Cor.4:13). When we declare the power of the blood of Jesus with our mouth, Satan is defeated (Rev.12:11).

Here are 6 experiences we can have through the application of the blood of Jesus:

1. We are justified and saved by the blood of Jesus (Rom.5:9-10).

We now have the righteousness of God, and every blessing of salvation is activated by the blood of Jesus. We are saved from sin, satan, curses, sickness, and poverty.

2. The blood of Jesus releases blessings (1 Cor.10:16; 11:25-26).

Our faith in the blood of Jesus activates all the blessings of God to us. We are already blessed (Ephesians 1:3).

3. The blood of Jesus redeems us (Ephesians 1:7).

We were slaves and Jesus has paid for us by His blood. We are no longer slaves to Satan and to sin. We are free already! When we declare the blood of Jesus, Satan knows that we belong to Jesus!

4. The blood of Jesus paid for our forgiveness of sins (Ephesians 1:7).

Jesus already paid for all the sins of the world. This means that Jesus has already paid for the sins of the future. No one is perfect like Jesus, so we always need the grace of God. Every sin is already paid for so lets grow by receiving the love and the grace of Jesus!

5. The blood of Jesus causes us to draw near to God (Ephesians 2:11-13).

God is Holy and God is Love. God did everything He can to be with us always. We were created to enjoy God always. Jesus paid the price for us to abide in the presence of God.

6. God made peace with us through the blood of Jesus (Col.1:20).

We can now have the peace of God dwelling in us always. God's peace causes us to enjoy all that God wants to bless us with. We must enjoy the smile of our God the Father!

I am looking forward to going to Church of Praise Toyota on Wednesday night and then go to Nagoya Apostolic Center on Thursday night to teach on how to overcome demons. This Sunday we will celebrate the Feast of Passover at Church of Praise Osaka. This celebration will release a new anointing of breakthrough to see God's Glory manifest in our lives! Lets celebrate King Jesus together!

All for the Lamb of God!

apostle Gaius Lawrence

使徒的センター

写真はエルサレムの園の墓にあるゴルゴタの丘を発見した当初の貴重な写真!壁の一部が頭蓋骨(どくろ)のように見えたので、ここがイエス・キリストの十字架刑の場所ではないかと発見されたところです。発掘の結果、貯水槽、ぶどう酒の酒舟、イエスの墓と特徴が似ている古い墓があったので、ここがイエスの墓だと推測されています。カトリックの聖墳墓教会内にあるゴルゴタの丘と墓とされる場所とは少し離れたところで発見されました!



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?