見出し画像

使徒的・預言的啓示「神の計画に心を開く3つの方法!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる勝利に満ちた聖徒の皆様!

今年は「開いた扉の年」です! 私たちは、「栄光の王が来られるように」求めています(詩24)。 私たちに対する神の良い計画に、私たちは自分の人生を開かなければなりません。
「わたしの思いは、あなたがたの思いと異なり、あなたがたの道は、わたしの道と異なるからだ...天が地よりも高いように、わたしの道は、あなたがたの道よりも高く、わたしの思いは、あなたがたの思いよりも高い」と神は言っておられます (イザヤ55:8, 9。新改訳2017年版より)。

神が私たちに経験して欲しいものを、すべて経験するようになるには、私たちは「3つのこと」を行なわなければなりません:

1. 私たちは、おのれの方法 / 道 を捨てなければなりません(イザヤ55:7)

- 悔い改めは、自分の方法 / 道 から立ち返り、主の方法 / 道 に振り向き 立ち返ることです。私たちの方法 / 道 は、破壊へと至ります。

- これは 罪について言ってはいません。これは 神と神の御声なしに、普通の人間のように単に生きていることを指して言っているのです。

2. 私たちは、おのれの思い / はかりごと を捨てなければなりません(イザヤ55:7)

- 私たちの思いは、神の思いと あまりにも違っています。私たちが天から すべての良いものを経験することができるよう、神は私たちにご自身の思いを与えたいと願っておられます (ヤコブ1:17)。

- 私たちが神が語られることを聞く / 神が語られることに耳を傾ける時、神はご自分の思いを私たちに語ってくださいます。これが聖書が呼んでいるところの、「神の御霊に導かれる」というものです。

3. 私たちは、神のみこころを愛さなければなりません(イザヤ55:11)

- 神は、ご自身のみこころだけを行ないます! 私たちが神のみこころを願わないならば、神のみこころは起こりません。私たちは「人の意志」ではなく、「神のみこころ」を常に選ばなければなりません。

- 「私は神のみこころが成されることを願っている」と、私たちは神に言わなければなりません。神の計画は、私たちの計画とは異なります。私たちは、自分の未来を神の御手にゆだねなければなりません。

- 私たちの人生に対する主のみこころを行なうことによって私たちが神に仕える時、神は私たちを祝福して守ってくださいます。神の約束の数々は、天におられる神のみこころを行なう者たちにだけあります。


今年、主に「自分の意志が成るのではなく、あなたのみこころが成りますように」(マタイ26:39) と言いましょう。 「みこころが天で行われるように、私の人生においても あなたのみこころが行われますように」(マタイ6:10) と祈りましょう。 主の御顔を慕い求めましょう!

神の完全な計画にゆだねる!
使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic Prophetic Revelation-3 ways to open up to the Plan of God!

Dear victorious saints!

This is the Year of the open doors! We are wanting the King of Glory to come in (Ps.24).We have to be open our lives to the good plan of God for us.

God says, “For my thoughts are not your thoughts, neither are your ways my ways.., for as the heavens are higher than the earth, so are my ways higher than your ways, and my thoughts than your thoughts (Is.55:8,9).

For us to be able to experience everything God wants us to experience, we must do 3 things:

1.We have to forsake our ways (Is.55:7)

-Repentance is to turn from our own ways and then turn to the Lords ways. Our way leads to destruction.

-This is not really speaking about sin. This speaks about living just like a normal human being without God and His voice.

2.We have to forsake our thoughts (Is.55:7)

-Our thoughts are so different to the thoughts of God. God wants to give us His thoughts so that we can experience every good thing from Heaven (James 1:17).

-When we listen to God, God will speak to us His thoughts. This is what the Bible calls, “being led by the Spirit of God.”

3.We must love the will of God (Is.55:11)

-God only does His will! If we do not want His will, it does not happen. We must always choose the will of God above the will of the people.

-We should tell God that we want His will to be done. His plan is different to our plan. We must surrender our future into His hands.

-When we serve God by doing His will for our lives, God will bless us and protect us. The promises of God are only for those who do the will of God in Heaven.


Let us this year say to the Lord, “Not my will but Yours be done” (Mt.26:39). Let us pray, “Let Your will be done in my life as it is in Heaven (Mt.6:10). Let us seek His Face!

Surrendering to the Perfect Plan of God!
apostle Gaius Lawrence



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?