見出し画像

毎週のメッセージ「私たちの人生の目的を理解する!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 成長している聖徒の皆様!

 私がフィリピンのヴィガン市にあるKCIコーナーストーン教会へ行ったときにお祈り下さったすべての方々に感謝したいと思います。

使徒トレバー・ニューポート師と共に8番目の新しい教会を建て上げるために行ったことは素晴らしいことでした。私たちはボートに乗って島へ行き、福音を宣べ伝えました。素晴らしい時間でした。

 主が今年、私たちに2倍の祝福、2倍の分与を語られたので、私たちは今、拡大し、成長する準備をする必要があります。聖書は私たちにそれができることを教えています。

私たちがまだ完全でないこの地上にいる2つのおもな理由がここにあります。


1.主は私たちを奉仕者として、証人として召されています(使徒26:16) 。使徒パウロがイエスに会った時に、これが、イエスがパウロにするように言われたことです。イエスはパウロに、彼がイエスについて他の人に話すために地上にいることを伝えました。教会の目的は教会にイエスが再び戻って来られるまで、まだ救われていない人々に福音を伝えることです。

2.主は私たちに、まだ救われていない人の目を開いて、暗闇から光に、サタンの力から神に立ち返らせてほしいと願っておられます(使徒26:18)。これもまた、私たちが地上にいる理由です。人々は真実に盲目であり、人々は暗闇の中にいます。なぜでしょうか。なぜなら、彼らはサタンの支配下にあるからです。なぜなら、サタンはこの世を支配しているので、私たちはサタンから救われ、光の王国に移動する必要があります。私たちはこの世に属していません。しかし、私たちはサタンの奴隷となっている人々を救う必要があります。

 私たちがまず神の国に焦点をあてる時、神は私たちの人生に多くの良いものを加えてくださいます(マタイ6:33)。 私たちが天の御国の教えを知ると、私たちは真に成長できます(1ペテロ2:2)。 増加は、神が教会にするように語ったことを私たちがするときにだけ起こります。私たちが天の政府を拡大することを選ぶとき、天は私たちに報酬を与え、私たちの必要をすべて満たして下さいます。御国が最初です!

 もしイエスがこの地上にご自分の教会を建てておられるのなら、私たちはあらゆるところでイエスの教会を建てる必要があります。イエスは教会が地獄の門も打ち勝てないような場所になってほしいと願っておられます(マタイ16:18)。 教会のために、イエスは将来戻って来られます(エペソ5:27)。 教会は天国の大使館です。教会はイエスがご自身をあらわされるために来られる場所です。教会だけがキリストのからだです!

イエスとその教会のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

Weekly Message- Understanding the purpose of our lives!

Dear growing saints!

I want to thank everyone who prayed as I went to the KCI Cornerstone Church in Vigan, Philippines. It was great to go to the 8th new church plant with apostle Trevor Newport. We got on a boat and went to an island and preached the gospel. It was a wonderful time!

As the Lord has spoken to us about the double blessing or double portion this year, we must now get ready to expand and grow. The Bible tells us that we can. 

Here are 2 main reasons why we are on this earth which is not perfect yet:

1. The Lord calls us to be a minister and a witness (Acts 26:16). When apostle Paul met Jesus, this is what Jesus told him to do. Jesus told Paul that he was on the earth to tell others about Jesus. The purpose of the church is to preach the gospel to those who are not saved until Jesus comes again for His Church.

2. The Lord wants us to open the eyes of the unsaved, turn them from darkness to light, and to turn them from the power of Satan unto God (Acts 26:18). This again is why we are still on the earth. People are blind to the truth, and people are in darkness. Why? Because they are under the power of Satan. Because Satan rules this world, we must be saved from Satan and move into the Kingdom of light. We do not belong to this world. But we must rescue the people who are slaves to Satan.

When we focus on the Kingdom of God first, God will add many good things to our lives (Mt.6:33). When we find out the teaching of the Kingdom of Heaven, then we can truly grow (1 Pet.2:2). Increase only comes when we do what God has told the Church to do. As we choose to extend the Government of Heaven, Heaven will reward us and provide all of our needs. Its Kingdom First!

If Jesus is building His Church now on this earth, we must build His church everywhere! Jesus wants the church to become a place where the gates of hell will not prevail (Mt.16:18). The church is who Jesus is coming back for in the future (Eph.5:27). The Church is the Embassy of Heaven. The Church is where Jesus comes to reveal Himself. The Church only is the Body of Christ!

For Jesus and His Church!

apostle Gaius Lawrence



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?