見出し画像

毎週のメッセージ「イエスは世の光です!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 勝利者の聖徒の皆様!

 フィリピンへの使徒的旅行のために祈り、経済を捧げて下さったすべての方々に感謝します。KCIコーナーストーン教会には現在8つの新しいハウスチャーチがあり、木曜日の夜には16人が救われたことは素晴らしいことでした。

私たちはコミュニティを祝福するために、子どもたちにもクリスマスのプレゼントを配りました。救いは最大の奇蹟です。なぜならそれは永遠の決断であり、永遠の経験だからです。神はだれもがイエス・キリストの中だけで見つけられる救いの知識に至ることを願っておられます!

 ヨハネ1:1-14では、私たちの主イエス・キリストに関する『7つの真理』がわかります。

1.イエスはことば(ロゴス)です。

イエスは神、天、地、人間の目的、サタン、悪霊を明らかにするために来られました(1節)。

2.イエスは神です。

イエスは良い教師でも預言者でもありません。イエスは天地の創造主であり、すべてを裁くお方です(1-3節)。

3.イエスはいのちです(4節)。

いのちは死の正反対です。私たちの中におられるイエスの臨在が私たちに神のいのちをもたらします。

4.イエスは人の光です(4-9節)。

暗闇の中にいる人々は光を見る必要があります。その光はすべての信者の中や上にあるイエスの臨在です。

5.イエスは受け入れられませんでした(10-11節)。

イエスは教義ではなく、人です。イエスは私たちのところに来ることができますが、多くの人はイエスの臨在を知りません。

6.イエスは私たちに神の子どもになる権威を与えてくださいます(12,13節)。

イエスにある信仰は、私たちの人生においてイエスの臨在を受けることを意味します。

7.イエスは恵みとまことに満ちておられます(14節)。

私たちの生活において日々イエスを受ける時、私たちは私たちを助ける恵みを受けます。イエスはまたサタンの王国からきた嘘に対抗する真理を私たちに与えて下さいます。

 私は来たる日曜日のクリスマス礼拝を楽しみにしています。多くの未信者が信者に誘われて、救いやすばらしい奇跡に関する良い知らせを聞くために礼拝に来るように祈ります。このクリスマスのシーズンにイエス・キリストが礼拝されますように!

すべては私たちのために来て死んでくださった天の王のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

Weekly Message-Jesus is the Light of the World!

Dear victorious saints!

 I want to thank everyone who prayed and gave finances for the apostolic trip to the Philippines. It was a great time to see that KCI Cornerstone Church now has 8 new house churches and it was great to see 16 people saved on Thursday night. We gave out gifts for children for Christmas also to bless the community. Salvation is the greatest miracle, because it's an eternal decision and an eternal experience. God wants everyone to come to the knowledge of salvation found in Jesus Christ alone!

 In John 1:1-14 we find out 7 truths concerning Jesus Christ our Lord:

1. Jesus is the Word ("logos).

Jesus came to reveal God, Heaven, Earth, the purpose of human beings, Satan and demons, etc (v.1).

2. Jesus is God. Jesus is not just a good teacher or a prophet.

Jesus is the Creator of heaven and earth and the Judge of all (v.1-3).

3. Jesus is Life (v.4). Life is the opposite of death.

The presence of Jesus in us causes us to have the life of God.

4. Jesus is the light of men (v.4-9).

People in darkness need to see the light. The light is the presence of Jesus in and on every believer.

5. Jesus can be resisted (v.10-11).

Jesus is not a teaching, but He is a Person. Jesus can come to us, but many will not know His presence.

6. Jesus gives us authority to become children of God (v.12,13).

Faith in Jesus means to receive the presence of Jesus in our lives.

7. Jesus is full of grace and truth (v.14).

When we receive Jesus daily in our lives, we receive grace to help us in our lives. Jesus also gives us truth, which comes against the lies that come from the kingdom of Satan.

  I am looking forward to the Christmas service this coming Sunday. I pray that many unsaved people will be invited by believers and come to the service to hear the good news concerning salvation, the greatest miracle. May Jesus Christ be worshipped in this Christmas season!

All For the King of Heaven who came and died for us!

apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?