見出し画像

毎週のメッセージ「集う教会の力」ゲヤス・ローレンス

親愛なる キリストの花嫁!

 私が東京と神奈川へ行ったときに、私のためにお祈り下さったすべての方々に感謝します。主はこの季節に私たちに、聖霊に導かれること、また新しいレベルの信仰を持つことを教えておられます!

私たちが神に仕えることを選ぶとき、神は私たちが教会でより多くの祝福を経験することを願っておられます。主は東京チャーチ・オブ・プレイズにおいて、集う教会について教えるように言われました。主はご自分の羊にとって真の羊飼いになるという強い重荷を負っておられます。

以下は、「イエスが地上に建てておられる教会に関して、私たちが新約聖書から見る必要のある12のポイント」です。

1.私たちは一緒に集まることをやめないように言われています(へブル10:25)。

これは、一緒に集まる習慣がない信者もいると語っています。一緒に集まることは、私たちを主の到来に結びつけます。終わりの時の一つのしるしは、クリスチャンが教会の集会につながっていないことです。

2.私たちは互いに励まし合うために一緒に集まるように言われています(へブル10:25)。

これは、私たちが決して個々の教会を持つことができないことを意味します。私たちは他の信者を励ますために集まります。

3.使徒パウロは神様がしておられることを分かちあうために教会の人々を集めました(使徒14:27)。

教会は、ある場所に集まります。

4.パウロは、教会の集まりが益にならないで、かえって害になっていると言いました(1コリント11:17)。

5.教会はメンバー間に分裂があるとうまくいきません(1コリント11:18)。

6.パウロは、ほんとうの信者が明らかにされるためには、教会メンバー間で分派が起こることもあると言っています(1コリント11:19)。

教会で分裂を生じさせる人々は誰が真の信者かを明らかにします。真の信者は平和で愛があります。真の信者は地域教会に献身しています。

7.信者は教会の集会で互いに尊重し合うことです(1コリント11:33-34)。

もし私たちがキリストのからだを正しく扱わなければ、パウロは私たちが裁かれると言っています(1コリント11:27-30)。裁きは、弱さ、病気、そして早死です(1コリント11:30)。これは、教会の集会を愛してただ一緒に集まることによって私たちにいやしがあることを明らかにしています。

8.私たちはキリストのからだであるので、教会の集会にはからだのあらゆる部分が必要です(1コリント12:22-23)。

これは、私たちは教会の集会でお互いを必要としていることを意味します!

9.パウロは教会全体が集まっていると言っています(1コリント14:23)。

私たちのからだの半分が働くことや、あるいは病院に行くことさえ想像できますか。いいえ、私たちはからだ全体を連れて行きます!すべてのメンバーがイエスによって教会の集会に呼ばれています。

10.教会は神が語っておられることを預言するために集まっています(1コリント14:24)。

パウロは預言をするために教会全体が集まると言っています!明らかに、これは個人預言ではありません。礼拝では2つか3つの預言的なことばしか必要ないからです。賛美チームが異言と預言を導くときに、私たちは皆、霊的領域と互いへの預言を始めます。賛美は、イエスが歌っておられることを私たちが歌う時です!特に私たちが第2の天との戦いを行なおうとしているなら、これも一人ではできません。

11.すべてのメンバーは教会の集会のための何かを持っています(1コリント14:26)。

イエスは、すべてのメンバーが神の宮において生ける石となることを必要としています!

12.新約聖書教会は週の最初の日に集まりました(1コリント16:2; 使徒20:7)。

これは土曜日の午後6時から日曜日の午後6時を意味します。パウロは、だれもが最初の日に集まったことを知っていました!

 イエスが死んでくださった教会を愛しましょう!今日、イエスが地上に建てておられる教会を愛しましょう!私たちが自分のからだをイエスにささげるほどにイエスに忠実でありましょう!

すべてはイエスと花嫁のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Weekly Message-The power of the gathering Church

Dear bride of Christ!

I want to thank everyone who prayed for me as I went to Tokyo and Kanagawa. The Lord is teaching us in this season to be led by the Holy Spirit and also to have a new level of faith! God is wanting us to experience more blessings in the church as we choose to serve God.

The Lord spoke to me to teach on the church that gathers in Tokyo Church of Praise. The Lord has a strong burden to be a True Shephered to His sheep. Here are 12 points we need to see from the New Testament concerning the Church that Jesus is building on the earth.

1. We are told to not forsake our own assembling together (Hebrews.10:25). It says that some believers were in the habit of not assembling together. Assembling together connects us to the Lord's coming. One of the signs of the end times is Christians not getting connected to a church assembly.

2. We are told to come together to encourage one another (Hebrews.10:25). This means that we can never have a individual church. We come together to encourage other believers.

3. The apostle Paul gathered the church together to share what God was doing (Acts 14:27). The church gathers at a certain location.

4. Paul said that the church came together not for the better but for the worse (1 Cor.11:17).

5. The church is not doing good when there are divisions among the members (1 Cor.11:18).

6. Paul says that there must be factions among the church members so that the approved saints will become evident (1 Cor.11:19). Divisive people in the church reveal who are true believers. True believers are peaceful and loving. True believers are committed to the local church.

7. Believers are to consider one another in a church meeting (1 Cor.11:33-34). If we do not treat the body of Christ correctly, Paul says that we will be judged (1 Cor.11:27-32). The judgement is weakness, sickness, and early death (1 Cor.11:30). This reveals to us that there is healing just by coming together in love to the church gathering.

8. We are the body of Christ so we need every part of the body in the church meeting (1 Cor.12:22-23). This means that we need one another in a church gathering!

9. Paul says that the whole church assembles together (1 Cor.14:23). Can we imagine half of our bodies going to work or even to a hospital? No, we take our whole body! Every member is called by Jesus to assemble in the church meeting.

10. The church comes together to prophecy what God is saying (1 Cor.14:24). Paul says that the whole church comes together to prophecy! Obviously this is not personal prophetic words because in a service, only 2 or 3 prophetic words are needed. As the praise team leads in tongues and prophecy, we all start prophesying into the spirit realm and also to one another. Praise is a time when we sing what Jesus is singing! This also can not be done alone especially if we are going to do battle against the second heavens.

11. Every member has something for the church meeting (1 Cor.14:26). Jesus needs every member to be a living stone in the temple of God!

12. The New Testament church met on the first day of the week (1 Cor.16:2; Acts 20:7). This means from Saturday 6pm to Sunday 6pm. Paul knew that everyone gathered on the first day!

Let us love the Church that Jesus died for! Let us love the church that Jesus is building today on the earth! Let us be faithful to Jesus as we give our bodies to Him!

All for Jesus and His Bride!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?