原版kci2019

毎週のメッセージ「神は私たちに 聖霊と力で油注いでくださる!」

聖徒の皆様!

 私たちはつい先頃、ペンテコステの祭りを祝いました。ペンテコステは、私たちの父なる神から聖霊と力を受けることを指し示しています。使徒10:38節は、このように記しています。

「それは、ナザレのイエスのことです。神はこの方に聖霊と力を注がれました。このイエスは、神がともにおられたので、巡り歩いて良いわざをなし、また悪魔に制せられているすべての者をいやされました。」

私たちはこの聖句で、神がイエスを「2つの油注ぎ」で油注いだことを見ます。ひとつは「聖霊」、もうひとつは「力」でした。

 私たちはエペソ5:18節で、「聖霊に満たされ続ける」ことを命ぜられています。使徒パウロは、すでに異言で語り、また預言もしていたエペソの教会の信者たちに書きました(使徒19:6)。

私たちは聖霊で満たされることを命ぜられていますが、しかし 私たちはどのようにすれば聖霊に満たされるのでしょう?

 イエスのミニストリーでは、私たちはイエスが聖霊と力に満たされるために取られたステップの数々を見ます。

以下が、「満たされるための3つのステップ」です。


1.イエスは、ご自身が義をみな全うしたのち、聖霊で満たされました(マタイ3:16)。

 −イエスは、神の御霊によってお生まれになりました。イエスは30年も罪を犯さずに生きました。内住される聖霊が、イエスを正しく生きるように助けました。

 −イエスはこのように言われました。「義に飢え渇く者は幸いです。その人たちは満ち足りるから」(マタイ5:6)。

 −義は、私たちの人生に対する神のみこころに従うことを私たちが選ぶ時のことを指しています。これはただ聖くあることだけに関するものではありません。

 −イエスが従った時、天は開きました。私たちが神のご計画に従うことを選ぶ時、天は開きます。

 −聖霊は鳩のように下って来ました。これは神と平和を持つことを指しています。

 −天の父は、30年もの間イエスがいかにして地上に生きてきたのかをご覧になって、喜んでおられました(マタイ3:17)。


2.イエスは今や、悪魔の試みを受けるために聖霊に導かれて荒野に行かれました(マタイ4:1、ルカ4:1)。

 −聖霊は、私たちがサタン、悪霊ども、罪、肉と呪いに打ち勝つための力を持つために、私たちを満たします。

 −サタンがイエスに与えた主な試みは、父なる神に聞かずして、イエスが自分の意志によって行動するか否かを見ることでした。

 −イエスは、みことばをもってサタンに打ち勝ちました。イエスは神の計画への従順が、ご自身が生きている理由であったことを知っていました。

 −イエスはサタンからの40日間の試みを見事に合格し、そうしてイエスは御霊の力を帯びていかれました。


3.イエスは御霊の力を帯びられました(ルカ4:14)。

 −イエスは言われました。「しかし、聖霊があなたがたの上に臨まれるとき、あなたがたは力を受けます。そして...わたしの証人となります(使徒1:8)。

 −私たちは、この人生で打ち勝つために私たちが聖霊に満たされるのだということを見いだします。神の力が臨むのは、他の人々の人生に神が動くのを見るためです。

 −私たちのうちの力の油注ぎは、勝利のうちに私たちが生きるように教えます(1ヨハネ2:27)。


 この季節、神の国が力をもって現われるのを見るために、神の御霊の満ち満ちたさまに入って行き、私たちの人生を明け渡していきましょう。

神は、私たちが救い、解放や癒しを見ることができるよう、私たちにさらに力と権威を授けたいと願っておられます(ルカ9:1)。


すべてはイエスの統治の拡大のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

Weekly Message-God anoints us with the Holy Spirit and Power! 

Dear saints!

 We just celebrated the Feast of Pentecost which speaks to us of receiving the Holy Spirit and power from our Father God. Acts 10:38 says, "How God anointed Jesus of Nazareth with the Holy Spirit and power, who went about doing good, and healing all that were oppressed of the devil, because God was with him". We see in this verse that God anointed Jesus with two anointings; one was the Holy Spirit and the other was Power.

 We are commanded in Ephesians 5:18 to be "continuously filled with the Holy Spirit". Apostle Paul wrote to believers in the church of Ephesus who were already speaking in tongues and who were also prophesying (Acts 19: 6). We are commanded to be filled with the Spirit, but how do we get filled with the Holy Spirit? 

 In the ministry of Jesus we see the steps Jesus took to be filled with the Holy Spirit and with power.

Here are three steps to be filled.

1. Jesus was filled with the Holy Spirit after He fulfilled all righteousness (Mat.3:16).

- Jesus was born of the Spirit of God. Jesus lived for 30 years without sin. The indwelling Holy Spirit helped Jesus to live right.

- Jesus said, "Blessed are they which hunger and thirst for righteousness, for they shall be filled" (Mat.5:6).

- Righteousness is when we choose to obey God's will for our lives. It is not just about being holy.

- When Jesus obeyed, the Heavens opened The Heavens open when we choose to follow God's plan.

- The Holy Spirit came like a dove, which speaks of having peace with God.

- The Father was pleased with how Jesus lived on the earth for 30 years (Mat.3:17).

2. Jesus was now led by the Holy Spirit into the wilderness to be tested by the devil (Mat.4:1; Luke 4:1).

- The Holy Spirit fills us so that we can have power to overcome Satan, demons, sin, flesh, and curses.

- The main test that Satan gave Jesus was to see if Jesus would act by self-will, without hearing from God the Father.

- Jesus overcame Satan with the Word of God. Jesus knew that obedience to God's plan was His reason to live.

- Jesus passed the 40 days of testing from Satan and then Jesus had power.

3. Jesus was filled with the power of the Holy Spirit (Luke 4:14).

- Jesus said, "But you shall receive power, after the Holy Spirit comes upon you, and then you shall be witnesses.." (Acts 1:8).

- We find out that we are filled with the Holy Spirit to win in this life. The power of God is to see God move in others.

- The anointing of power in us teaches us to live in victory (1 John 2:27).

 Let us in this season move into the fullness of God's Spirit, and surrender our lives to see the Kingdom of God manifest in power. God wants to give us more power and authority so that we can see salvation, deliverance and healing (Luke 9:1).

All for the increase of the Government of Jesus!

apostle Gaius Lawrence 

使徒的センター

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?