スクリーンショット_2018-05-20_18

トルコ語作文|20.özel bir lokantada|特別なレストランで

1 Dün Harun ile Yıldız'ın on üçüncü evlilik yıldönümleriydi.
 昨日はハルンとイルディズの13度目の結婚記念日でした。
2 Onlar akşam yemeği için özel bir lokantaya gittiler.
 夕食に特別なレストランに行きました。
3 Bu lokantanın onlar için ayrı bir önemi vardı.
 このレストランは彼らにとって思い出の場所です。
4 Çünkü on iki sene önce ilk evlilik yıldönümlerinde de bu lokantaya geldiler.
 実は12年前の最初の結婚記念日の時にもこのレストランに来たのです。
5 Harun ile Yıldız sessiz ve romantik bir masaya oturdular.
 ハルンとイルディズは静かにロマンチックに席に着きました。
6 Onlar, önce açık birer çay içtiler.
 まず2人はとりあえず各々お茶を飲みました。
7 Bu sırada yemeklerini sipariş ettiler.
 そうする内に料理も注文しました。
8 Önce Yıldız sebze çorbası istedi, Harun ise iştah açması için domates suyu istedi.
 最初にイルディズは野菜スープを頼みました。ハルンは食欲を出すためにトマトジュースを頼みました。
9 Daha sonra Yıldız kızarmış tavuk, Harun ise balık siparişi verdi.
 その後イルディズはローストチキンを、ハルンは魚を注文しました。
10 Yıldız, elmalı pasta; Harun da çilek tatlısı istedi.
 イルディズはりんごのケーキ、ハルンはイチゴのデザートも頼みました。
11 Onlar yemeklerini çok beğendiler.
 2人は料理にとても満足しました。
12 Çorba mükemmeldi.
 スープも、
13 Domates suyu çok lezzetliydi.
 トマトジュースも、
14 Tavuk harikaydı.
 鶏肉も、
15 Balık nefisti.
 魚も、
16 Elmalı pasta harikulâdeydi.
 りんごのケーキも、
17 Çilek tatlısı olağanüstüydü.
 イチゴのケーキも大変すばらしいものでした。
18 Harun ile Yıldız mükemmel bir akşam yemeği yediler.
 最高のディナーを楽しむことができたので、
19 Bugün onlar için çok güze bir gündü.
 その日は2人にとって素敵な思い出の日となりました。

özel - 特別な, 個人の / evlilik - 結婚; evlilik yıldönümü - 記念日 /  ayrı - 別の, 異なる ⇆ aynı - 同じ / önem - 重要性, 意味 / ilk - 最初の, 1度目の / sessiz - 静かな / masa - 机, テーブル; masaya oturmak - 席に着く / açık - 開始の / birer - それぞれ / bu sırada - その間に, 同時に / sipariş - 注文; sipariş etmek = siparişi vermek - 注文する / sebze - 野菜; sebze çorbası - 野菜のスープ / domates suyu - トマトジュース / kızarmış tavuk - ローストチキン / çilek - いちご / mükemmel - 素晴らしい / nefis - うまい(=lezzetli) / harikulâde - 素晴らしい / olağanüstü - 素晴らしい

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?