スクリーンショット_2018-05-13_17

トルコ語作文|16.Misafir geliyor.|お客さんが来る

1 Eliaçık ailesi dün akşam komşularını misafirliğe davet etti.
 きのうの晩エリアチクさん一家は近所の人たちをパーティに招待しました。
2 Onlar gün boyunca çalıştılar ve misafirleri için hazırlık yaptılar.
 そのため昼間はずっと働いてパーティの準備をしました。
3 Sabahleyin hepsi bahçede çalıştı.
 午前中はみんな庭に出て仕事をしました。
4 Onların küçük kızı Hatice bahçeyi temizledi.
 幼い娘のハティジェちゃんは庭の掃除をしました。
5 Oğulları Tamer çiti boyadı.
 息子のタメルくんは垣根にペンキを塗りました。
6 Bayan Eliaçık bahçeye bir çiçek dikti.
 奥さんは庭に花を一輪植えました。
7 Bay Eliaçık merdivenin basamaklarını tamir etti.
 エリアチクさんは階段の段を修理しました。
8 Öğleden sonra Eliaçık ailesi evde çalıştı.
 午後はみんな家の中で仕事をしました。
9 Hatice yerleri sildi ve halıları süpürdü.
 ハティジェちゃんは床を拭いたり、絨毯に掃除機をかけたりしました。
10 Tamer de mobilyaları sildi ve bodrum katını temizledi.
 タメルくんは家具を磨いたり、地下室を掃除したりしました。
11 Bay ve bayan Eliaçık öğleden sonra tüm vatiklerini mutfakta geçirdiler.
 エリアチクさんと奥さんは午後の全ての時間を台所で過ごしました。
12 Bay Eliaçık akşam emeği için makarna pişirdi.
 エリアチクさんは晩ごはんのためにパスタを茹でました。
13 Bayan Eliaçık da elmalı pasta yaptı.
 奥さんはりんごのケーキを作りました。
14 Eliaçık ailesi bütün hazırlıklarını saat altıda bitirdiler.
 みんなが全ての準備を終えたのは6時でした。
15 Onların evinin içi ve dışı pırıl pırıl oldu.
 家の中も外もピカピカになりました。
16 Misafirler saat yedide geldiler.
 お客さんたちは7時に来ました。
17 Önce salonda oturdular.
 まずは居間で一休みしました。
18 Peynir ve krakerle birlikte sütlü kahve içtiler.
 チーズクラッカーと一緒にミルクコーヒーを飲みました。
19 Bazıları çocukları hakkında, bazıları da hava durumu hakkında konuştular.
 ある者は子どもについて、またある者は天気の様子について話をしました。
20 Hepsi de evi çok beğendi.
 誰もが家が気に入りました。
21 Misafirler akşam yemeğine saat dokuzda başladılar.
 9時にお客さんたちは夕飯を食べ始めました。
22 Herkes yemekleri çok beğendi.
 みんな食事に大満足でした。
23 Özellikle bayan Eliaçık'ın pastasını çök beğendiler.
 特に奥さんの作ったケーキは大人気でした。
24 İşin doğrusu, herkes ikinci kez misafirliğe gelmek istedi.
 実際、みんな2度目のパーティを希望しました。
25 Akşam yemeğinden sonra tekrar salonda oturdular.
 夕食の後はまた居間で一休みしました。
26 Önce Tamer saz çaldı ve kız kardeşi Hatice şarkı söyledi.
 しばらくしてからタメルくんがサズを弾き、妹のハティジェちゃんが歌をうたいました。
27 Daha sonra bay ve bayan Eliaçık misafirlere slayt gösterdi.
 さらにその後エリアチクさんと奥さんがお客さんたちにスライドを見せました。
28 Hep beraber müzik dinlediler ve çok eğlendiler.
 みんなで一緒に音楽を聴いて、大いに楽しみました。
29 Gördüğünüz gibi, misafirler bu akşam çok güzel vakit geçirdiler.
 お分かりのとおり、この晩お客さんたちはとても素敵な時間を過ごしました。
30 Onların hiçbiri evlerine gitmek istemedi.
 誰も家に帰りたがりませんでした。 

komşu - 隣人 / misafir - 客; misafirlik - パーティ / davet etmek - 招待する / boyunca - (時間)の間ずっと / (...için) hazırlık yapmak - (〜のための)準備をする / sabahleyin - 朝, 午前 / bahçe - 庭 / (-i) temizlemek - (〜を)掃除する / oğul - 息子 / merdiven - 階段 / basamak - 段, ステップ / öğle - 正午 - öğleden sonra - 午後 / yer - 床, 場所 / silmek - 拭く / halı - 絨毯 / süpürmek - 掃除機をかける / mobilya - 家具 / bodrum katı - 地下室 / tün - 夜, 夕方 / (-i) geçirmek - (時間を)過ごす / akşam yemeği - 晩ごはん / pişirmek - 茹でる / içi - 中 ⇆ dışı - 外 / pırıl pırıl - ピカピカ / sütlü kahve - ミルク入りのコーヒー / bazı - 何人か, いくつか / durum - 状態 / (-i) beğenmek - (〜が)気に入る / herkes - みんな / özellikle - 特に / işin doğrusu - 実際 / ikinci kez - 2回目の / tekrar - また, 再び / saz çalmak - サズを弾く / slayd / hep beraber - みんなで一緒に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?