スクリーンショット_2018-05-14_17

トルコ語作文|17.Nermin|ネルミン

1 Nermin Amerika'da doğru.
 ネルミンはアメリカで生まれました。
2 Orada küçük bir şehirde büyüdü.
 アメリカの小さな街で育ちました。
3 Altı yaşında okula başladı.
 6歳の時に学校に通い始めました。
4 Fakat liseye gidemedi.
 でも高校へは行けませんでした。
5 Çünkü onun ailesi çok fakirdi.
 なぜなら彼女の家庭はとても貧乏だったからです。
6 On üç yaşına geldiğinde çalışmaya başladı.
 13歳になると働き始めました。
7 Bir ayakkabı fabrikasının montaj atölyesinde çalıştı.
 靴工場の組み立て作業場で働きました。
8 Nermin on yedi yaşına geldiğinde, onun ailesi Türkiye'ye taşındı.
 17歳になると家族でトルコに引っ越しました。
9 Önce Konya şehrine yerleştiler.
 最初はコンヤに住みました。
10 Ondan sonra İstanbul şehrine taşındılar.
 しかし、その後はイスタンブールに引っ越しました。
11 Nermin Amerika'dan ayrılırken çok mutlu değildi.
 ネルミンはアメリカを去る時、あまり嬉しくありませんでした。
12 Çünkü Nermin'in Amerika'da da arkadaşları vardı.
 なぜならアメリカに彼女の友達がいたからです。
13 Şimdi o vatanında.
 今、彼女は祖国にいます。
14 Nermin önce Türkçe'yi güzel konuşamadı.
 以前はトルコ語を上手に話せませんでした。
15 Geceleri Türkçe öğrendi.
 だから毎晩トルコ語を勉強しました。
16 Gündüzleri bir fabrikada çalıştı.
 昼間は工場で働いて、
17 Kısacası Nermin çok çalıştı.
 とにかく大変な努力をしました。
18 Şimdi Türkçe'yi çok güzel konuşuyor.
 今ではトルコ語をとても流暢に話します。
19 Geceleri hala çalışıyor fakat o şimdi bilgisayar öğreniyor.
 毎晩の勉強は今も続けていますが、最近はコンピュータも学んでいます。
20 Nermin sekreter olmak istiyor.
 秘書になろうと思っているのです。
21 Nermin artık Amerika'yı çok özlemiyor, çünkü o şimdi çok mutlu ve yeni arkadaşları var.
 ネルミンはもうアメリカがあまり恋しくありません。なぜなら今はとても幸せで、新しい友達もできたからです。
22 Nermin geleceğine umutla bakıyor.
 ネルミンは今、自分の未来に希望を持っています。
23 Mutluluklar Nermin!
 頑張れ、ネルミン!

doğmak - 生まれる / büyümek - 育つ / yaş - 年齢, 歳 / -diğinde - 〜した時/ ayakkabı fabrikası - 靴工場 / montaj - 組み立て / atölye - アトリエ, 作業場 / taşınmak - 引っ越す / (-e) yerleşmek - (〜に)定住する / ondan önce - その前に ⇆ ondan sonra - その後に / (-dan) ayrılmak - (場所を)離れる /  中立形語幹+ken - 〜した時 / gündüz - 昼間 / kısacası - つまり, とにかく / hala - まだ / bilgisayar - コンピュータ / artık - もう / (-i) özlemek - (〜を)恋しがる / umut - 希望 / mutluluk - 幸せ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?