見出し画像

2024.1.7

It’s been three years since I stopped writing my diary. Recently I participated in English event and I realized that I love English again.

I want to be able to speak English fluently.
I want to go to abroad a lot.
I want to communicate with people overseas.

One of the most reason why I learn English is 
I want to say thank you in English and I want to have many conversations in English to the people who helped me in Canada. 


日記がストップしてから、気づいたら3年も経ってた!なんでこんなにも継続できひんねやーー!

12月にいつもポッドキャストで聴いてる英語の
コンテンツがあって、そのイベントが大阪でもあるって聴いて、勢いで参加してみた!そしたら、思ってた以上の人が集まってて、みんな英語が好きで努力してて、めちゃめちゃ刺激をもらった!

英語が流暢に話せるようになったら、カナダでお世話になった先生や仕事仲間にちゃんと感謝を伝えたい。もっとたくさん会話したい!っていうのが、
ひとつの理由でもある!

言いたいことが伝えられなくて、もどかしい思いをしたままで悔しかったー!

自分のペースで頑張る!!!



この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?