見出し画像

2024.5.17《今日の聖書》箴言

***********************
まぐまぐでも配信するようになりました。
・登録ページ《無料》
  https://www.mag2.com/m/0001697066.html
【特典:牧師のほのぼのコメント付き】
***********************


『おおらかな人は豊かにされ、
 他人を潤す人は自分も潤される。』

【箴言 11:25】

 「おおらかな人」って、良いですよね。私自身、全くおおらかではありません。予定通りに進まないと嫌になります。物事が順調にいかないといらだちます。毎日のルーティンが決まっていて、そこがずれると、不快になります。誰かに当たることはありませんが、当たりそうになります。若かったら、確実に怒っていたことでしょう。そんな私でも祈る事によって、平安を頂く事ができるようになってきました。祈ることは生活の必需品となりました。

 今日も、主に祈る事ができますように・・・。  


「The generous soul will be made rich,
 And he who waters will also be watered himself.」

 【Proverbs 11:25】

 It's nice to be "The generous soul" I myself am not generous at all. I hate it when things don't go as planned. I get frustrated when things don't go smoothly. I have a set routine for each day, and when it deviates from that routine, I get uncomfortable. I don't hit anyone, but I feel like I might. If I were younger, I would have been angry for sure. But now I am able to receive peace by praying. Prayer has become a necessity in my life.

 May we pray to the Lord today as well....   

 
  
配信初日:2020.3.31 (バーチャル時代の初配信:1999.10.12)
配信号数:No.1219 (バーチャル時代からの通算号数:No.5255)

First day of delivery: March 31, 2020 (First delivery in the virtual era: October 12, 1999)
No. of issues distributed: No. 1219 (Total number of issues since the virtual era: No. 5255)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?