見出し画像

high up (翻訳あり)

I could not tell anyone.
A dream as a child.
I could not ask anyone
The reason why this sky is blue

Someone smiled that it is meaningless to tie down the shoelace that broke,
but for me it is a treasure.

I’m flying in the sky
Now
I do not know how to flapping
But
I know how to shine

I will go back to you
And softly kiss your cheek

I did not know this place.
A place closer to eternity than to heaven.
I have met you.
You are more beautiful than an angel.

Every time when you smile, my time starts to move,
"Whenever pain runs on a rubbed heel, I remember the way I walked with you."

I’m flying in the sky
Now
I do not know how to flapping
But
I know how to shine

I will go back to you
And, it gently whispers "I'm home"
And we shine better than anyone.

【訳】
私は誰にも言えなかった
子供の頃の夢を
私は誰にも聞けなかった
この空が青い理由を

切れた靴紐を結び直すことほど意味のないことだと
誰かが笑ったけど、私にとってそれは宝物

私は空を飛ぶ

羽ばたき方は知らない
けど
輝き方は知っている

君の元に帰えるよ
そして、そっと頬にキスをする

私はここを知らなかった
天国よりも永遠に近い場所
私は君に出会ってしまった
天使よりも美しい君

“擦り減った踵に痛みが走るたび、貴方と歩いた道を思い出す”
君が微笑むたびに、私の時間は動き出す

私は空を飛ぶ

羽ばたき方は知らない
けど
輝き方は知っている

君の元に帰えるよ
そして、そっと“ただいま”って囁く
そして僕たちは誰よりも輝く

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?