見出し画像

【ビジネス英語】スモールトークを学ぼう!オフィスで使える日常会話

ビジネスの現場では、スモールトーク(軽い会話)が大切です。スモールトークは、プロジェクトの成功だけでなく、同僚とのコミュニケーションを円滑にするうえで重要です。実際の例を交えながら、オフィスでのスモールトークのコツを学びましょう!

Example 1: Morning Greeting

A: Good morning!
B: Good morning! You look energetic today.
A: Yes, it's a beautiful day. By the way, did you have a good weekend?
B: Yes, I went hiking with my family. It was so refreshing.
A: That sounds wonderful. I wish I had gone outdoors too.

[例1:朝の挨拶]
Aさん:おはようございます!
Bさん:おはようございます!元気そうですね。
Aさん:ええ、今日は良い天気ですから。ちなみに、週末は楽しい時間を過ごしましたか?
Bさん:はい、家族とハイキングに行ってきました。とてもリフレッシュできました。
Aさん:それは素晴らしいですね。私も外に出かけたかったです。

Example 2: Discussing Hobbies

C: Hey, I went to see a movie on my day off.
D: Oh, really? What movie was it?
C: It was an action movie. It was very entertaining. I highly recommend it!
D: I love action movies too. I'll definitely check it out.

[例2:趣味について話す]
Cさん:ねえ、先日の休日に映画を見に行ったんですよ。
Dさん:Oh, really? What movie was it?
Cさん:アクション映画でした。とても面白かったですよ。おすすめです!
Dさん:私もアクション映画が好きです。ぜひ観てみます。

Example 3: Talking About the Weekend

E: What did you do over the weekend?
F: On Saturday, I spent time at a café with friends, and on Sunday, I relaxed at the park.
E: That sounds lovely! I also found a new café recently. Would you like to go together next time?
F: Sure! Let's go together!

[例3:週末の話題]
Eさん:今週末は何をして過ごしましたか?
Fさん:土曜日は友人とカフェで過ごし、日曜日は公園でのんびりしてきました。
Eさん:それは素敵ですね!私も最近新しいカフェを見つけましたよ。次回一緒に行きませんか?
Fさん:もちろん!ぜひ行きましょう!

Example 4: Discussing a New Project

G: The new project is progressing well. Everyone is working hard.
H: Yes, that's true. But there are some challenging aspects too. We need to find a solution as soon as possible.
G: You're right. We can brainstorm ideas during the next team meeting.

[例4:新しいプロジェクトについて話す]
Gさん:新しいプロジェクトが進んでいますね。みんな頑張っていますね。
Hさん:はい、確かにそうです。でも、ちょっと難しい部分もありますよ。できるだけ早く解決策を見つける必要があります。
Gさん:その通りですね。次のチームミーティングでアイディアを出し合いましょう。

Example 5: Lunch Conversation

I: What are you planning to have for lunch?
J: I haven't decided yet. Shall we go to lunch together?
I: Sure! Let's meet at the conference room entrance at 12 o'clock.

[例5:ランチの話題]
Iさん:お昼は何を食べる予定ですか?
Jさん:まだ決めていません。一緒にランチに行きましょうか?
Iさん:いいですね!それじゃあ、12時に会議室前で待ち合わせしましょう。

Example 6: Talking About the Weather

K: How's the weather today?
L: It looks like it might rain. Did you bring an umbrella?
K: Yes, just in case. How about you?
L: I brought one too. It's reassuring.

[例6:天気の話題]
Kさん:今日の天気はどうですか?
Lさん:雨が降りそうですね。傘を持ってきましたか?
Kさん:ええ、念のために持ってきました。あなたは?
Lさん:私も持ってきましたよ。安心ですね。

Example 7: Weekend Plans

M: What are your plans for the weekend?
N: I'm planning to go hiking with my friends. How about you?
M: I'll be staying at home. I want to relax.

[例7:週末の計画]
Mさん:週末の予定は何ですか?
Nさん:友人たちとハイキングに行く予定です。あなたは?
Mさん:私は家で過ごすつもりです。リラックスしたいんですよ。

Example 8: Greeting a New Colleague

O: Nice to meet you, I'm O-san. I'm a new member here.
P: Nice to meet you too, I'm P-san. Nice to work with you.

[例8:新しい同僚への挨拶]
Oさん:初めまして、私はOさんです。新しく配属されたメンバーです。
Pさん:初めまして、Pさんです。よろしくお願いします。

Example 9: Project Progress

Q: How's the progress on the project?
R: It's going well. We expect to complete the tasks by the end of this week.
Q: That's great! Well done.

[例9:プロジェクトの進捗]
Qさん:プロジェクトの進捗はどうですか?
Rさん:順調に進んでいます。今週中にタスクを完了できる見込みです。
Qさん:素晴らしいですね!お疲れさまです。

Example 10: Vacation Plans

S: Have you decided on your summer vacation plans?
T:

Yes, I'm planning to travel abroad. How about you?
S: I'm planning to travel as well. Where are you planning to go?

[例10:休暇の話題]
Sさん:夏休みの予定は決まりましたか?
Tさん:はい、海外旅行に行く予定です。あなたはどうですか?
Sさん:私も旅行に行く予定です。どこに行く予定なんですか?


ビジネス英語でのスモールトークは、プロジェクトの成果を上げるだけでなく、同僚との良好な関係を築くためにも重要です。これらの例を参考にして、オフィスでのスモールトークをマスターしましょう!

いかがでしたか?オフィスでのスモールトークのコツを実際の例を通じて学びました。プロジェクトの成功だけでなく、同僚との良い関係を築くために、ぜひこれらのコツを試してみてくださいね。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?