To my diary. 47「20時に。」下

※To my diary. 46「20時に。」上の続きになります。

【本編】

この状況になるまでの記憶は覚えていられなかった。目の前の光景に叫び声もでない。
おかしな話、怖いからとかじゃ全くない。

「お前、よくもそんな平然と……」
「別に俺じゃなくても……」

そう、あなたは次から次へと薄っぺらな内容を掠れた声で口にする。
その言葉だけが私の頭をいっぱいにさせる。

私が視線を下に向けたら、ほんの一瞬あなたは目を見開いた。

どうしてあなたが持っているの? さっきまで私が研いでいた包丁を──。

これまたおかしな話。何故に私はベランダに背を向け、突っ立っているの?

後ろから、私の長い髪を掻き分けている冷んやりとした風で、首元の汗をなくし、きつく結んだはずのエプロンの紐がゆっくりと解けていくのを背中で感じる。

あなたのその、とても綺麗な黒髪から覗かせている目付きは異常だわ。

息を荒くして堂々としているあなたに、今とっても興奮しているの。
そんなところが好きになった。

次の瞬間、あなたは私に抱きついてきた。
それはもう思いっきりに、強くてきつく、苦しいほどに──。

口の中がおかしいみたい。血の味でいっぱいになって、あなたの肩を汚してしまった。

今更じゃない。この後、きっとあの女のところに行く予定なのね。
私が全て知っていることに気づいていて──。
いいわよ。思う存分刺せばいいわ。
それで、一生忘れさせないように私も手伝ってあげるから──。

私は、腕をまわして力強く押し込んだ。

そしたら、さっきの倍の量の血が口から吹き出していくのがわかった。
すると、微かに骨に当たる音が聞こえた気がして突き飛ばされた。

あの女と逃げるつもり? あなたは馬鹿ね。
遊ばれているに決まっているじゃない。

好きになりすぎて情緒不安定になった末、あなたは私を刺したのね。

もうすぐ私は死ぬと思う。
でも、本当にほっとけない。
それはあなただからなの。

「平然と」なんて言わないで、「俺じゃなくても」なんて言わないで!

辛かった、苦しかった。あなたの浮気を見て見ぬ振りをし続けていたのは──。
あとね、あなたじゃなきゃ駄目なのに──そんなことも言わされないまま、私の呼吸は浅くなる。

声は出ないけど、目は開く。あなたの真っ赤に染まった手のひらは、私のものなんだよね。
いつまでも、そんな目で見つめないで、後悔しないで──。

それが通じたのか、あなたは背を向けて去っていった。

指紋とか残ってないわよね?
袖を引っ張った。包丁の取っ手を持つとヌルッとする。
最後に私ができるのはこれだけね。

そう目を閉じると、作っておいたローストビーフがスライスするだけだということを思い出した。

(English translation)

I couldn't remember my memories until this situation.
There is no scream in the sight in front of you.

It ’s not a funny story, it ’s scary.

"You are always that kind of ..."
"Even if it's not me ..."

Yeah, you utter thin content from one to the next with a whispering voice.
Only that word fills my head.

When I looked down, you opened your eyes for a moment.

Why do you have it?
The knife that I was sharpening until a while ago.

This is another funny story.
Why am I standing up against the veranda?

From the back, the cold wind scraping my long hair removes sweat from the neck and feels the back of the apron that should have been tightly tied.

Your eyes are peeking out of your very beautiful black hair.

I'm so excited now that you're breathtaking and imposing.
I like that.

The next moment you hugged me.
It's already hard, tight and painful.

My mouth seems weird.
Filled with blood, your shoulders have been soiled.

Not now.
I'm sure she will go to that woman after this.
I realized that I knew everything.
OK. Just stab as much as you want.
So I'll help you so that I won't forget it.

I turned my arm and pushed it in.

Then I found that twice as much blood was blowing out of my mouth.
I felt like I could hear the sound of hitting my bones.

Are you going to run away with that woman?
You are stupid.
It's not decided to be played.

You stabbed me after you became too fond and emotionally unstable.

I will soon die.
But I ’m not really relieved.
That's because you are.

Don't say "smooth", don't say "not me"!

It was hard and painful.
I kept watching your flirt and kept swinging.
Also, if you're not good, I can't say that, but my breathing is shallow.

There is no voice, but eyes open.
Your palms that are stained in red are mine.
Do not stare with such eyes forever, do not regret.

Whether it was, you left with your back.

There are no fingerprints left?
I pulled my sleeve.
When you have a knife handle, you feel sly.
This is the last thing I can do.

When I closed my eyes, I remembered that my roast beef was just sliced.

Fin.

#note #ブログ #小説 #短編小説 #ショートショート #日記 #novel #詩 #推敲 #恋愛 #怖い #浮気 #20時に #英訳

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?