見出し画像

About my typing skill

Hi, I'm pipi😊
I like typing game called "sushida". (https://sushida.net/)

My typing skills have improved significantly over the past few years.
Today, I will write about the process by which my typing skills have improved.

First of all, I'm not doing anything special. Therefore, this article is not intended to provide typing practice tips.
I have been using computers since I was young due to the influence of my father and grandfather.
However, in the past, I used the kana input function. I wasn't used to typing Roman characters.
The first time I entered Romaji was when I was in elementary school, and I started practicing it in class. Since then, I have loved typing games.

However, when I was in junior high school, something happened that stopped the growth of my typing skills.

I got a smartphone.

On smartphones, enter characters by flicking. When I was in middle school and high school, typing skills were not particularly necessary.
It wasn't until college that I needed my typing skills again.
I took many classes online, created reports on my PC, and submitted them as assignments. I also worked part-time to help with data entry work.

My typing is still slow and I make a lot of mistakes, but my skills have improved significantly since before I entered university.
I realized that what I needed to improve my typing skills was to practice and get better at it on a daily basis.
I also think it's good to experience your own growth by playing typing games from time to time.

I would like to continue to write a lot and improve my typing skills.
Thank you for reading. good night.
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

こんにちは、pipiです😊「寿司打」というタイピングゲームが好きです。 (https://sushida.net/)

ここ数年で私のタイピングスキルはかなり上達しましたが、今日はタイピングスキルが上達した過程について書いていきます。

まず、特別なことは何もしていません。したがって、この記事はタイピング練習のヒントを提供することを目的としたものではありません 私は父と祖父の影響で幼い頃からパソコンを使ってきましたが、昔はかな入力機能を使っていました。ローマ字入力に慣れていなかったのですが、初めてローマ字を入力したのは小学生の頃で、授業で練習するようになりました。それ以来、タイピングゲームが大好きになりました。

しかし、中学生の頃にタイピングスキルの伸びが止まってしまう出来事があり、スマホを手に入れました。

スマートフォンではフリック操作で文字を入力します。中学、高校時代は特にタイピングスキルは必要なかったのですが、再びタイピングスキルが必要になったのは大学生になってからで、授業はオンラインで受講し、PCでレポートを作成し、課題として提出することが多かったです。データ入力の仕事を手伝うアルバイトもしました。

タイピングはまだ遅くてミスも多いですが、大学に入学する前と比べるとかなり上達しました。タイピングを上達させるために必要なのは、毎日練習して上達することだと気づきました。たまにタイピングゲームをして自分の成長を実感するのも良いと思います。

これからもたくさん書いてタイピングスキルを上げていきたいと思います。
読んでくれてありがとうございます。おやすみなさい。

2024.2.18 pipi😊


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?