見出し画像

Colors that suit me and colors that don't suit me

Hi, I'm pipi☺︎
I saw "The Greatest Showman" the day before yesterday.
Lately, watching foreign movies has been my favorite thing to do.
I saw "The Devil Wears Prada" last night. Personally, I found the ending surprising, but I felt refreshed after watching it.

Today I will write about what I think about colors.
Over the past few years, I have heard the terms yellow base and blue base more
frequently.
For a long time, I thought I had yellow-based skin, but recently a friend of mine started telling me that I have blue-based skin.


The color that suits you depends on your skin color, hair color, makeup, etc.
In fact, after I dyed my hair brown and then back to black, people started saying that I had blue-based skin.
Therefore, I have found that the best way to feel better is to wear my favorite colors.

This spring, I would like to go out wearing clothes in refreshing colors.
Thank you for reading. Have a wonderful day!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

こんにちは、pipiです☺︎
最近は洋画を見るのが私の楽しみです。
一昨日は「グレイテストショーマン」を見ました。昨夜は「プラダを着た悪魔」を見ました。個人的には結末は意外でしたが、見終わった後はすっきりしました。

今日は色について思うことを書きます。
ここ数年、イエローベースやブルーベースという言葉をよく聞くようになりました。
長い間自分の肌はイエローベースだと思っていたのですが、最近友人にブルーベースだと言われるようになりました。

自分に似合う色は、肌の色、髪の色、メイクなどによって異なります。
実際、髪を茶色に染めてから黒に戻すと、肌がブルベだと言われるようになりました。そのため、自分の好きな色を着るのが一番気分が良くなる方法だと気づきました。

この春は爽やかなカラーのお洋服を着て出かけたいです。
読んでくれてありがとうございます。素敵な一日をお過ごしください。

2024.3.10 pipi☺︎

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?