見出し画像

I want to be a generous person🏃


Hi, I'm pipi☺︎
The cold winter is over and spring has arrived🌸
I was very happy to see the cherry blossoms in full bloom yesterday.

Today I will write about the type of person I aspire to be.
I want to be a generous person.
I want to become a person who has a generous heart and can truly care about others.

I am impatient and tend to take on too many tasks. I also tend to be in a hurry to achieve results. However, when I actually write down the tasks on paper or organize them in my head, I often find that they are not as stressful as I'd like to worry about. And in fact, slow and steady effort often gets you closer to results.

I realized that when things get hectic, I need to regain my composure and stay calm.
I actually tend to forget this when I'm pressed for time, so I thought I'd write it down here as a reminder.

Thank you for reading, have a good night🌃
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

こんにちは、pipiです☺︎
寒い冬が終わり、春がやってきました🌸
昨日は満開の桜が見られてとても嬉しかったです。

今日は、私が目指す人について書きます。
私は寛大な人になりたいです。
私は寛大な心を持ち、心から他人を思いやれる人になりたいです。

私はせっかちで、多くのタスクを引き受けすぎてしまう傾向があります。また、結果を出すのを急ぐ傾向があります。しかし、実際にタスクを紙に書き出したり、頭の中で整理したりすると、心配するほどストレスにならないことがよくあります。そして実際、ゆっくりと着実に努力することで、結果に近づくことがよくあります。

慌ただしくなったら、落ち着きを取り戻して冷静でいることが必要だと気づきました。
実は時間に追われていると、これを忘れがちなので、ここに書き留めておこうと思いました。

読んでくれてありがとうございます、おやすみなさい🌃

2024.4.8 pipi☺︎

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?