Wave and Tide

2020.12.28発売 「Wave and Tide」より
作詞/作曲:虎落ブエ

Back in the day I was lost and all alone
In iron chains while I strayed so far from home

So many circles of hell we must undergo
Before we find ourselves a new glimpse of dawn
Watching the clock tick the day away
Was there always a better way?

The stars, they will collide
It's more than gravity can decide
The chaos we write creates wave and tide
Take us to a new world
Wave and tide

Only in darkest of times we realize
Just a flickering candle can burn the eyes
The clock ticks the day away
Once past the midnight it's make or break

You gave a shit
So I'm giving it back

Back in the day I was lost and all alone
In iron chains while I strayed so far from home
And the stars, they will collide
It's more than gravity can decide
The chaos we write creates wave and tide
Take us to a new world
Wave and tide

Only in darkest of times we realize
Just a flickering candle can burn the eyes
You gave a shit
So I'm giving it back

[日本語訳]
途方に暮れる孤独な心は
鎖で繋がれながら遠く彷徨っていた

数多ある地獄をくぐり抜けた先で
僕らはようやく夜明けの光を浴びる
飛ぶように過ぎていく時間
もっと良く生きる道はあったのか

星々はぶつかり合う
引力以上の何かに惹かれて
僕らの生む混沌が海を動かす
まだ見ぬ世界へ僕らを運べ
波よ 潮よ

人は暗闇の底に沈んで初めて
かすかな蝋燭の炎の眩さを知る
無情に流れていく時間
日付が変われば勝負に出るしかない

君が向けてくれた心を
今度は僕が返す番だ

途方に暮れる孤独な心は
鎖で繋がれながら遠く彷徨っていた
でも星々はぶつかり合う
引力以上の何かに惹かれて
僕らの生む混沌が海を動かす
まだ見ぬ世界へ僕らを運べ
波よ 潮よ

人は暗闇の底に沈んで初めて
かすかな蝋燭の炎の眩さを知る
君が向けてくれた心を
今度は僕が返す番だ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?