見出し画像

【MorningBrew毎日翻訳】3/14(Thu)

Good morning. Each Pi Day, we remind you about Akira Haraguchi, who in 2016 set the unofficial world record for reciting the most digits of pi: 100,000 over more than 16 hours. He did it by mentally linking each digit with a syllable and creating a collection of epic stories from the words those syllables formed.

For Haraguchi, pi is more than just a number—it’s a spiritual calling. He told The Guardian: “All things in this world, including ourselves, are aggregate sums of atoms, which are made up of rotating electrons. The ultimate history of mankind is moving toward a happy ending for people of all races. The Earth, the galaxy, and the universe all rotate. In other words, I think rotation is the absolute truth. So as long as I’m thinking about pi, I think I can live a life according to truth.”

Happy Pi Day!

おはようございます。毎年パイデーになると、私たちは2016年に非公式な記録を樹立したハラグチアキラを思い出します。彼は円周率を16時間以上かけて100,000桁以上の円周率を暗唱しました。彼は心の中でそれぞれの桁を音節にリンクさせ、それらの音節からの集まりを使い壮大な物語を作り上げ、この記録を成し遂げました。
ハラグチによると円周率はただの数字以上のものです。それは精神的な使命です。彼は守護者について”この世界にあるすべてのものは、私たち自身も含め、原子の集合体であり電子がまわりを周遊しています。人類の最終的な物語は人々のすべての競争においてしあ合わせな結末を迎えることです。地球、宇宙、銀河は回っています。ほかの言葉で言うなら、私は回転、回るということこそが絶対の真理だと考えています。したがって私は円周率について考え続ける限り、真実に忠実な人生を送ることができると考えています。”と述べました。
ハッピーパイデー!

mentally:心の中で
syllable:音節
collection of epic stories:壮大な物語の集まり
aggregate:集合体
mankind:人体、人類

3.14はMBはホワイトデーの話をするかと思いまいたが円周率にちなんだ話でしたね。と、いうのもアメリカではホワイトデーの概念自体がなく実はホワイトデーは日本発祥のイベントなんですよね。


私の常日頃の生活をベースに、皆さんの役に立てたり、探しているものを紹介できたらと思っています。今後もよろしくお願いします!