見出し画像

🥨蒸しパン🥨

🥨https://www.nichireifoods.co.jp/media/10350

/

さつまいもは長持ちするイメージがありますが、常温保存だと芽が出たり、冷蔵保存だと黒いブツブツが出たりと、意外と保存が難しい野菜です。「気温13℃・湿度85〜90%」を保てば長持ちしますが…なかなかできませんよね? そこで今回はお手軽な「さつまいもの冷凍保存」をご紹介。そのまま料理に使えて便利ですよ!

Sweet potatoes have the impression of being long-lasting, but they are surprisingly difficult to preserve, with sprouts appearing when stored at room temperature and black spots appearing when stored in the refrigerator. If you keep the temperature at 13℃ and the humidity at 85-90%, it will last a long time, but that's not easy to do, right? Therefore, this time we will introduce an easy way to freeze sweet potatoes. It's convenient and can be used as is for cooking!🥨



私は、
昨日、薩摩芋を、まるごとうっかりと冷凍していました。
でも、包丁を入れるとスンナリ切れるので、驚きました。
まるごとだと凍らないのかな?
調べました👀

I made a mistake with the sweet potato and froze it whole, but when I put a knife into it, I was surprised to find that the sweet potato was not frozen.

Today I made steamed sweet potato bread.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?