見出し画像

下田海中水族館の話

こんにちは。
noteを書き始めてから、いくつかいいねをいただいて感激です。ありがとうございます。
変な英文があったら教えてください。

さて、私は先日、下田海中水族館に行ってきました。

南伊豆へ旅行へ行った帰り道にあったので、ふと寄ってみた、という形だったのですが、これがなんと東京都内では味わえない、アットホームな雰囲気があり、とても楽しい経験となりました。

特に印象深いのは、「イルカの学校」と「コツメカワウソ餌やり体験」、そして「手を振るアシカ」です。

「イルカの学校」は、入江に浮かぶ桟橋の上で実施され、イルカが間近にいる状況で、トレーナーさんからイルカの生態についてお話を聞けるというものです。

こんなに近くでイルカを見られます

イルカの体に傷がついているのは、痒い時に体を擦った跡や、仲間とケンカをした跡であることや、先輩イルカは健康管理のためにヒト用(イルカ用の薬は高価なので)のビオフェルミンを毎食後に飲んでいることなどを教えてもらいました。
やはり腸内環境を整えるのは大事なんだな〜私もビオフェルミン飲もう〜と思いました。

なんとこんなに楽しい体験なのに、イルカの学校への参加費は無料です。!


コツメカワウソの餌やり体験は、5粒の餌を500円で購入して参加します。

展示室の壁にある小さな穴からコツメカワウソちゃんが手を一生懸命出している様がかわいすぎました。

コツメカワウソの手はぷにぷに


アシカは、ショーの時間でもないのに、飼育員さんが餌やりをするついでに、私たちに向かってアシカに手を振らせており、とてもかわいかったですし、飼育員さんのサービス精神に驚きました。

私に向かって手を振ってくれる


そんなこんなで、下田海中水族館にほぼ一日中滞在し、満喫しました。
ぜひまた行きたい場所です。






Hello.
Thank you for your likes.
Please tell me if there is strange English sentences.


I went to Shimoda aquarium.

The purpose of my trip was not going to this aquarium, however My experience in this aquarium was amazing.

What was particularly impressive is “the school of dolphins”, “otters feeding”, and “waving hands sea lions”.

The school of dolphins is held on a pier floating in a cove.
Dolphins’ keeper teaches us about the ecology of dolphins.
I learned old dolphins take an anti-intestinal medicine after every meal for their health.
I thought adjusting my stomach is so important, and I will start taking anti-intestinal medicine:)

What is the most important is participation in the school of dolphins is free of charge (even though it’s such a great experience) !


We participated in the otter feeding by purchasing 5 pieces of bait for 500 yen.

It was soooo cute that the otter was trying hard to reach out from the wall in the exhibition room.


The aquarium keeper made the sea lions wave while feeding them.
They were so cute and I was surprised by the keepers’ service spirit.


I enjoyed Shimoda aquarium almost all day.
I want to visit there once again.


See you, tomorrow!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?