見出し画像

那須旅行に行った話

こんにちは。!
身元のよくわからない英語が話せるようになりたい30代女性のブログを閲覧していただきありがとうございます。
今日は、那須旅行の話をしようと思います。

Hello!
Thank you for your view.
I will write about my trip to Nasu, Tochigi prefecture.

温泉に浸かりたい&なにかと観光地があるので先日那須へ旅行に行ってきました。
人生で初めて客室露天風呂付の旅館に泊まりました。

The main purpose of this trip was Onsen(hot spring).
It was my first experience to stay Japanese hotel with guest room open-air bath.

2日目は、那須どうぶつ王国へ行きました。
特に可愛かったのは、マヌルネコです。
猫がだいすきなので、猫の原種と言われているマヌルネコちゃんをこの目で見られて幸せでした。

I went to Nasu zoo, and especially manul cat was so cute.
I am cat lover so I was happy because there is a theory that the manul cat is original species of cats.


かなり近くで見ることのできたマヌルネコちゃん

また、那須どうぶつ王国では、「ザ・キャッツ」という猫のショーが開催されていて、人の言うことを聞かなそうな猫さまたちが、飼育員さんの指示通りに動いているのを見てびっくりしました。
綱を渡ったり、ボールを転がしたり、輪っかをくぐり抜けたりする様子がとっても可愛かったです。
ちなみに、ねこ様のショーは絶対に見たかったので、30分くらい並び、最前列で鑑賞しました。

“The cats”(the cat show) is be held in Nasu zoo.
I thought the cats don’t listen to people, but they obediently followed the caretaker’s instruction. I was so surprised.
The cats were crossing ropes, rolling balls, and jumping through hoops.
By the way, I definitely wanted to see the cat show, so I waited in line for 30 minutes, and I could see the cat show in the front row.


那須どうぶつ王国のホームページから拝借しました。



下田水族館に行った時にも思いましたが、地方の動物園や水族館の方が、都内のものよりも規模が大きく、珍しい動物がいたり、あまり混雑していなかったりするので、地方の動物園がとてもすきです。

The zoos in the countryside are larger than those in Tokyo, and there are rere animals so I like the zoos in the countryside so much.

いま行ってみたいと思っている動物園・水族館は、鳥羽水族館と冬の旭山動物園です。
鳥羽水族館の目的は、キラちゃんメイちゃんというラッコさんで、冬の旭山動物園ではペンギンウォークを見たいです。

I want to go the aquarium in Toba(Mie prefecture) and the zoo in Asahiyama(Hokkaido).
This is because there are sea otter in Toba aquarium, and penguin walking is be held in the zoo in Asahiyama.

いつか鳥羽水族館や旭山動物園のことも日記に書けたらいいなと思います。

I hope I will write about the aquarium in Toba and the zoo in Asahiyama someday.


それではまた次回の日記で!

See you, tomorrow!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?