見出し画像

9 Feb 2019 一日一幸貯金箱

*—— 9th Feb 2019 ——*
I love being healthy.
If I am healthy, I can walk to the people I want to be with, I can share smiles with them, I can travel wherever I want.
Health is the base of our lives.

Today I went to hospital for general checkup of my cervical dysplasia.
The doctor told me that it has been gone so far!
Finally!!!👏🏽👏🏽
Though I will have to go to the hospital again to check it in June.

Actually, I have one of the gynaecological diseases since 2016.
I have been taking a tablet every day since 2017.
Thanks to that, the symptom doesn’t appear NORMALLY.
But when I get tired or stressed or I am not healthy even if I take the medicine, I come down with the symptoms.
In addition, the disease will never be cured.
Never.

Anyways, finally today, I asked the doctor.
“I want to stop taking it.” Yes actually most of the people who have this disease don’t need to take the medicine every day.
Because their immune systems work well.
But the others, the immunities are very weak like me, need to take medicine every day.

So I asked him if I can stop the medicine.
Because I trust that my immunity system has been getting stronger.
And I want to trust my body, my mind, every single cell of mine.

Then he said “oh... okay, if you want to.” Yes I will stop it.
Good bye, Valaciclovir Hydrochloride.
I hope I will not need you anymore in my life.

I will be strong, I will trust myself now!


今日、慶應病院へ定期検診に行った。
ただ、検査はしなくて前回の結果報告。

子宮頸がん異形成はなくなっているとのこと。
今のところ。
だからまた6月に定期検診受けてねってなりました。

いえーーい!! そしてもう一つ。
実はわたし、不治の病があるのです。

でも、それって免疫力が高いと発症しない。
ただ、わたしは免疫力が低いのか、
すぐ発症するので
ウイルスを抑えるために2017年から毎日一錠薬を飲んでいたのです。

副作用があるわけでもない。
飲まないと死ぬわけでもない。

でも、
薬を飲むっていう行為が
健康とは結びつかなくて。

わたしは健康になりたいから
薬に頼る生活をやめたいから
自分の免疫力だけでこの病気と闘いたいから
薬をやめたいことお話ししました。

そうしたら

え、、、
どうぞ。

って言われた。ふつうに。

えー!ってかんじだったけど、
明日からやめます。

私は健康になる。
私の免疫力は最強になる。
私の体は私が守る。

また発症するかもしれないけど
その時はその時。

元気が一番。
健康が一番。

健康は人生の基ですね。

社是。

#一日一幸貯金箱 #一日一幸 #agooddeedaday #onedayonehappiness #healthy #lovehealth #immunity #trustmyself #live #life #Appreciatemylife #子宮頸がん異形成


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?