見出し画像

足が暑いなー😅

5月☓☓日、御殿場に向かう車の中で、私は切実な悩みを抱えていました。


「クロッ●スでも暑いがな…」🥺


クロック●というサンダルは私のお気に入りなのですが、それでも指先を覆うデザインです。


私が求めているのは、いわゆる"ビーサン"(ビーチサンダル)。


この開放感こそ、これからの時期にどうしても必要アイテムです。


ところが私の足のサイズに合うそれは滅多に売っていません。


「買うもんないなー」


早々に御殿場のアウトレットに到着。 


私の服の8割を占める"G●●"というお店に向かいましたが、全然ピンと来る商品がありません。


帰り際、小物があるのを発見。見てみると…


何と30センチのビーサンがあるではないですか!


3足を購入!しかも50パーセントオフと!🎉🎉🎉


駐車場に着きカミさんの戻りを待っていると、ラインが入りました。


「"G●●"のビーサン50パーオフだよ!」


私は勝ち誇ったように、こうラインを返したのでした。


「へへ、3足買ってあるがな!🤩」


『夏(なつ)来(き)たる草履(ぞうり)をつっかけ行(ゆ)く旅路(たびじ)』ぜん 於大和神奈川 20230508■


【追記】物持ちの良い私は、このビーサンを今後10年は履くことになるのです😅。

『夏(なつ)来(き)たる草履(ぞうり)をつっかけ行(ゆ)く旅路(たびじ)』ぜん 於大和神奈川 20230508■インスタグラムでもっと見る→

[Photo Haiku] My feet are hot 😅


On May ☓☓, in the car heading to Gotemba, I had a serious problem.


The Croc● sandal is my favorite, but it still has a design that covers the fingertips.


What I'm looking for is the beach sandal.


This sense of openness is exactly what I need in the future.


However, they rarely sell products that fit my foot size.


We arrived at the Gotemba outlet.  


"I have nothing to buy"


I went to a store called "G●●", which accounts for 80% of my clothes, but they didn't have the item I wanted.


On my way home, I found a small item.


What a 30 cm beach sandal it has!


I bought 3 pairs! And it was on sale for 50% off! 🎉🎉🎉


When I got to the parking lot and was waiting for my wife to return, she called me in the Line.


"'G●●' beach sandals are 50% off!"


I triumphantly returned the Line to her.


"I already bought 3 pairs of it!🤩"


"Summer is coming. Put on beach sandals and go on a trip" Zen at Yamato Kanagawa 20230508■


[Addendum] I will wear these beach sandal for the next 10 years because I value things😅.


#猫日記 #写真俳句 #絵手紙 #俳句好きな人と繋がりたい 

#NaturalPhoto

#nftworlds

#opensea

#lovecatsdaily

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?